Gimo - Gnesta

Andra matchen i ''efter-jul-serien'' blev en vinst! Äntligen, det var vi verkligen värda. Det började med att min femma gjorde 1-0 i första perioden, Elina gjorde mål och jag assisten. Jag blev så glada att jag knuffade omkull Becka, haha. Det var också så den första perioden slutade, det var skön stämning och  vi spelade bra, bara det att vi sjönk ner i deras tempo, lite onödigt. Skotten blev 8-2 till oss.

Andra perioden fick vi ungefär 20 000 utvisningar av domar(jävlar)na men vi kämpade på och lyckades få till en 1-1 i andra, ganska bra med tanke på att vi var både en och två personer mindre på planen för det mesta, målet gjorde Julia Östlund som gjorde sin första match med oss, assisten stog Elin för.

Tredje perioden var väll den sämsta från vår sida, även fast vi ryckte upp oss i slutet, perioden slutade 2-2, målen gjorde Elin med assist från Julia Ö. Men periodens händelse var ändå jag inblandad i, haha. Målvakten skulle precis blockera pucken, då sträckte jag mig och försökte peta in den, då tacklade en gnestaback mig i ryggen, och alla som spelar i gimo vet hur ostadig jag är, så jag ramlade nästan över målvakten med gnestabruden över mig. målvakten blev tokig och drog av sig hjälmen och gav mig en rak höger rakt o fejset (är det inte så att man inte ska slå den som redan ligger ner??), jag iskall som jag är sprattlar mig loss och ger målvakten en mördarblick och åker lite groggy mot vårat bås när jag känner nån som e på mig i ryggen, jag gjorde mig beredd för att vända mig och slå, haha. När jag vänder mig är det bara Elina och åker och skrattar. haha..!

Nästa match är i helgen på Gotland, vilket kommer att bli väldigt kul! Jag fick vara ny kapten för första gången vilket var ännu roligare med tanke på vinsten o allt, tack brudar, vi VA bäst!    


Kommentarer
Postat av: amanda

hahahaha klockers=) men måste gjort ont för henne och slå på dig med hjälm:P?

2008-01-17 @ 17:05:27
Postat av: alvoo

hahha, vilken rolig match.
fin blogg btw. :D

2008-01-17 @ 21:49:59
Postat av: emma

Hahaha, ja jag o min plåtskalle ;)

2008-01-18 @ 08:14:25
URL: http://impulsivee.webblogg.se
Postat av: Elina ;D

haha, matchen var så jävla kul xD
"vad i helvete" hhaha

2008-01-18 @ 15:37:55
Postat av: Becca B^^

fan va bäst! Inte nog med att du skulle knuffa omkull mig.. du låg och brottades oxå ;D

2008-07-01 @ 12:15:02

Bikta dig

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress?

Din hemsida eller blogg?

Då var det bara att skriva

Trackback


IMPULSIVEE.WEBBLOGG.SE



    KATEGORIER

    GAMMALT

    2007
RSS 2.0