the ice-cream café

first day. gick väll bra då. sanna jobbade ju, så jag kände någon. och jag kan ju säga att det kändes liiiiite roligare att vara tillbaka på glasscafét än att jobba på sandvik. dagen rullade väll på, det hände inte så mycket som är att nämnas. jag fick träna mina engelsk kunskaper, när det kom in en familj från typ, jag vet inte, holland eller nått. men det löste vi.

när jag hade serverat mina två sista kunder som bestod av ett pensionerspar diskade jag av det sista och dem åt väldigt nöjt av sina äppelkakor med glass och grädde och berättade för mig ett flertal gånger hur gott det var. när jag skulle kliva ut genom dörren för att rusa till bussen ropar gubben efter mig: "Hörrudu unga dam! kom tillbaka! jag vill ge dig lite dricks, det var så gott och du var så duktig". Jag log och tackade, hade nästan lust att ge honom en kram (men behärskade mig). så det var mitt livs första dricks. kom alldeles perfekt i tiden. nu kan jag köpa en drickyoghurt på fredag när jag jobbar nästa gång :)

Kommentarer

Bikta dig

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress?

Din hemsida eller blogg?

Då var det bara att skriva

Trackback


IMPULSIVEE.WEBBLOGG.SE



    KATEGORIER

    GAMMALT

    2007
RSS 2.0