9B

Kollade igenom gamla bilder på klassen nyss. Och hade skrivit 10 år med 9B. Om någon i föredetta 9B ser detta så tycker jag faktiskt att det är dags för återträff, eller något. Skulle vara rätt soft. Vissa av er har jag inte sett sedan avslutningen, fast vi bor i samma sketna håla. Kom ut ur era grottor (kanske är jag som borde göra det..) ^^

Johnossi återigen

I had a sister named Emma Missisippi
Missisippi is a river that floats in the states
just like the memory and the wisdom of the water
our souls were connected in so many ways
Even though we haven't talked in a while
I'm still waiting for the day to come when you will arrive
I'm sorry if I ruined happy times we've been through
but now I wonder, if I can spend my days whitout you..

tycker att den sista raden är rätt vacker.
Plus att dem nämner mig, eller iallafall en Emma.

Colin

Colin


Ang Johnossi

Yes, det blev Johnossi i lördags, vilket var helt grymt. Skulle egentligen ha börjat vid halv åtta, men nio började Johnossi spela. men det var helt underbart. vilken alla hjärtansdag! även fast de inte spelade min och colins lovesong, summerbreeze. Men dem var grymma. Något jag rekomenderar!


Alla hjärtans dag

Glad alla hjärtans dag familj och vänner! Hoppas att ni får en underbar dag.. Det kommer jag få.

Ska troligtvis åka till Gnesta runt tolv, om ingen i familjen Ahlm har spytt, vilket vi får hoppas att de inte gjort. Annars är det sagt att kanske Colin kommer hit. Är vi i Gnesta blir det kanske Johnossi, eller mys framför en bra film eller något, beroende på hur pojken min mår. Men det viktigaste är att den firas tillsammans, vilket den kommer göra :) 

Blir vi i Gimo har jag ingen aning om hur den kommer firas, men troligtvis hittar vi på något kul!

E&C "The Story"

Detta inlägg bör bara läsas av Alva, nyfikna filurer eller folk som har otroligt tråkig.

Colin och Emma. Emma och Colin. Det var ett år sedan. Våra kroppar möttes för första gången. Det slutade ju rätt så bra.. Men vad hände egentligen. Hur kunde en sportfjolla och en datanörd från andra sidan Stockholm träffas? Ja.. Konstigare saker har ju faktiskt hänt.

Alva undrade i en kommentar hur det gick till? Det är så att jag själv undrar ibland. I guess we just happened :)

Världens troligtvis coolaste ungdomssida på nätet hjälpte till.. HAMSTERPAAAAJ!! (den var populär då.. när man var 12-13..) Det var nämligen så att jag tyckte att Colin var så söt och frågade om jag kunde få hans msn. Och snäll som han var så gav han mig den. Vi pratade väll inte sådär jätte mycket.. Jag visste väll ungefär att han hette Colin, att han hade en pappa som bodde i Norrtälje och.. ingenting mer. Han visste att jag var "gimoemma".

Sen en dag när jag gick i ettan på gymnasiet. Ungefär 3 år senare. Skrev herr Colin till mig på msn, vi började prata och jag kollade på hans bilddagbok (nutidens hamsterpaj jaoo..!) och såg en bild på en Gnesta skylt! Gnesta?! Kände väll ingen namnet och kom på att jag skulle spela match där om typ 2 veckor. Så jag tvingade Colin att han skulle komma och kolla och hälsa.

Några dagar innan matchen fick jag ett sms: "Jag ser en Gimo-skylt!" Och ja, sen den dagen har vi messat konstant varje dag. Vilket jag inte ångrar.

Och för ett år sedan! Då träffades vi för första gången i Gnesta ishall. Jag hade fula hockeybyxor på mig, Colin var svettig och trött, och ja, det liksom klickade! Jag var väll kanske rätt svettig också.. Kanske var svetten som spelade in.. Vad vet jag.

Och här sitter jag nu, med världens underbaraste pojkvän. Och det kommer jag aldrig gnälla över!  


Praktikplats

Det kan ju verkligen inte vara fredagen den 13e idag. För jag fick en bra praktikplats, tänka sig, jag som aldrig har tur.. Det fanns bara 3 platser i Gimo, varav EN var på hemtjänsten, vilket är toppvinsten och vem fick den då? Jo jag!

Så nu är det bara drygt en månad kvar, sen är det praktik fram till sommarlovet :) På hemtjänsten GIMO!

Magsjuka

Colin har blivit magsjuk, två dagar innan alla hjärtans dag :( det suger rätt mycket. Men jag skiter i om jag får ligga och spy hela lovet, bara jag får vara med den bästa jag vet på alla hjärtans dag, tänker INTE fira alla hjärtans dag ensam iår igen. så är det bara. Så Colin. Bli frisk för faaaaan. Vi ska ju mysa hela dagen och kolla på Johnossi <3


Top Model

Sitter här och hänger vid datorn, fixar lite i photoshop. Försöker göra en fin bild på mig och Colin till inlägget om hur vi träffades, som Alva önskade att få veta!

Ska kika på top model snart också, tycker att Tyra Banks är den häfftigaste kvinnan i världen! Hon är en sån där härlig brud som säger vad hon tycker, och hon snackar så härligt och är en sån där som man bara önskar man hade som bästa kompis! Go Tyra! Infogar en bild på henne, bara för att hon kommer förgylla min afton ^^


Tyra :D

Ett år

Idag är det ett år sedan jag och Colin började messa, varje dag. Telefon pratandet började dock liiite senare. För ett år sedan. Vände mitt liv, jag fick någon att prata med allt om, och en ny bästa vän, som senare ledde till en bästa pojkvän. Men till dess är det fortfarande ett tag :)

Jag älskar dig

jag älskar dig <3


So close no matter how far
Couldn't be much more from the heart
Forever trusting who we are
And nothing else matters

Never opened myself this way
Life is ours, we live it our way
All these words I don't just say
And nothing else matters

Trust I seek and I find in you
Every day for us something new
Open mind for a different view
And nothing else matters

Never cared for what they do
Never cared for what they know
But I know

So close no matter how far
Couldn't be much more from the heart
Forever trusting who we are
And nothing else matters

Never cared for what they do
Never cared for what they know
But I know

Never opened myself this way
Life is ours, we live it our way
All these words I don't just say
And nothing else matters

Trust I seek and I find in you
Every day for us something new
Open mind for a different view
And nothing else matters

Never cared for what they say
Never cared for games they play
I never cared for what they do
I never cared for what they know
And I know

So close no matter how far
Couldn't be much more from the heart
Forever trusting who we are
No nothing else matters

förlåt älskling..

Suveränt

I taket lyser stjärnorna var suverän. Förutom att jag inte kunde tänka mig in i filmen på samma sätt som man kunde ha gjort, för att de framför oss och de bredvid oss SKRATTADE i de mest sorgliga scenerna! Riktigt irriterande, jag suckade extremt högt, men de var nog för dumma för att fatta..

Den var iallafall riktigt bra, och det var också roligt med Karin och Petra! Vilket det alltid är. Jag gillar er starkt tjejer (hoppas att ni läser detta). Ni är viktiga för mig <3 

 

Yes!

Har hittat världens mest perfekta ettårspresent till världens underbaraste pojkvän. Vet att det är några månader kvar! men vill inte riskera att den tar slut! så nu är den min!! (eller ja.. colins..)

Den är perfekt, och alldeles alldeles underbar!

Systra Mi



Känns som att det bara blir bilder på Julia nu för tiden.
Men hon är ju trots allt den bästa systern jag har haft :)

Glädje

Tycker att man blir så glad av att se den här
bilden från igår på syster och Herman :)


Älskar er <3

Emma bakar..

..Sockerkaka! Här får ni en liten guide till världens godaste sockerkaka.

1. Plocka fram allt du behöver
150g margarin, 3 ägg, 2½ dl socker, 3½ dl vetemjöl, 1 tsk bakpulver,
2 tsk vanillinsocker

ingredienser

2. Ställ in ugnen på 175 grader

3. Smörj och bröa en form

smörj och bröa en form

4. Smält margarinet

 

5. Vispa ägg och socker poröst



7. Blanda ihop mjöl, bakpulver och vanillinsocker

8. Blanda ihop pulver och smet

9. Ner med smält smör

10. Häll i formen, ungefär halva ska vara full



11. In i ugnen i 40-50 min





Sen har du en sockerkaka, god som fan! Smaskens!

Emma Fixar

Ny kategori, nya möjligheter!

Håller just nu på med en sockerkaka, ska lägga in en liten guide strax!

för nån som du


Fotad med: Nikon D60. Klicka på bilden för att se den större.

Jag tycker att du är den finaste jag har. Lämna mig aldrig

Dissekering

Vi fick dissekera hjärta och lungor idag i skolan, börjar ju bli vardagsmat att skära och pilla på gris/får hjärta och lungor, höhö. Sofie blev hungrig till råga på allt, vilket kanske inte var heeeelt enligt planerna, haha.

Tänker inte lägga in någon bild. Blä, ser inte ut som och det luktar inte tårta!

Angående gratisbio

Måste bara tjoa för er, för jag kom över den första presentgränsen idag!
TJO. Kolla själva:

yes!

Jag har en biobiljett! För er som vill gå med och också få gratis biobiljett, klick på bilden under (som karin skulle säga):


AIK 2 - Gimo





IMPULSIVEE.WEBBLOGG.SE



    KATEGORIER

    GAMMALT

    2007


RSS 2.0