Valborg 2009

Blev en lugn mysig tillställning. Jobbade först till 14.30. Sen var det bara hem en snabbis och vidare mot Gnesta, trodde att det skulle bli mycket fylla på buss och tåg, men det var väldigt lugnt, vilket var skönt.

Väl framme i Gnesta åt vi god mat och åkte och kollade på "Gnestabrasan" förväntade mig väll mer från stora Gnesta, men lillasyster Gimo slår brasan med hästlängder! I Gimo skjuter man ut brasan på lilldammen (som verkligen är liten)  och låter den brinna ute på vattnet. Och vatten är alltid en mysfaktor. Och i Gimosjunger man sånger som Upplandsvisan och vintern rasat.. Men Gnesta hade ju min pojkvän, vilket var ett stort plus! Som faktiskt slår vatten och visor!

Och brasan ägde rum på platsen där vi först möttes, jag och den där Colin, vid gnesta ishall. Och där känner jag mig ju faktiskt hemma! Helt klart en överlyckad valborg! Bilder kommer!

Kommentarer

Bikta dig

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress?

Din hemsida eller blogg?

Då var det bara att skriva

Trackback


IMPULSIVEE.WEBBLOGG.SE



    KATEGORIER

    GAMMALT

    2007
RSS 2.0