Dag 05 - Vad är kärlek?



Låter Håkan Hellström starta detta inlägg!

Kärlek är ett svårdefinierat ord. Jag skulle säga att kärlek är lycka och vilja. Kärlek är att känna sig lycklig tillsammans med någon och att vilja umgås med någon. Kärlek är också, att ge någon en del av sig själv, en del av sitt hjärta. Det kan man säga om alla olika sorters kärlek, kärlek mellan familj, vänner och pojk-flickvänner.

Kärlek mellan pojk-flickvänner är aningen mer svår att sätta ord på. Det är en känsla.. Av som sagt, lycka och vilja. Men det handlar också om lojalitet, tillit, vilja att utvecklas tillsammans, och självklart även attraktion. I början är ju kärlek pirr i magen, mycket pirr i magen. Pirr-i-magen känslan byts ju senare ut mot lugn och stabilitet och ja, att älska någon.

Kärlek är nog den svåraste känsla som finns. Men, man måste dö några gånger innan man kan leva. Och nästa gång jag kommer känna par-kärlek, kommer jag nog att känna den starkare, för jag tror att i och med att du själv utvecklas, lär du dig också att känna mer.. Jag vet inte hur jag ska skriva, men jag tror på kärlek, den finns liksom där ute, det gäller bara att hitta rätt!

Kommentarer

Bikta dig

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress?

Din hemsida eller blogg?

Då var det bara att skriva

Trackback


IMPULSIVEE.WEBBLOGG.SE



    KATEGORIER

    GAMMALT

    2007
RSS 2.0