Dag 07 – Min bästa vän

Jag är en tjej med många vänner. Jag har väl ingen allra bästa vän, däremot har jag två vänner, som jag kännt sedan jag var bebis, respektive kanske fem år, och dem räknar jag fortfarande som mina bästa vänner. Jag tänkte skriva om dem nu. Erik Johansson och Linnea Eriksson.




Vi startar med min underbara vän Linnea. Vi lärde känna varandra när vi gick hos samma dagmamma, vad kan vi vart? Fem år kanske. Sen gick vi i samma klass från barnskolan till nian. Idag räknar jag nog henne som den människa i världen som jag skulle säga allt till, tack vare att hon är den mest ärliga människa jag vet! Frågar jag henne om någonting viktigt, vet jag att jag kommer få ett klokt och ärligt svar.

Linnea är även väldigt underhållande och när vi umgås får man sig alltid ett gott skratt! Hon har även varit det störtsa stödet för mig under den senaste månaden, och hon är en stor anledning till att jag är så lycklig som jag är. Hennes ord: "Sätt hårt mot hårt" har hjälpt mig i många situationer.

Jag älskar min underbara Linnea.



Nu till Erik Johansson. Det finns ingen människa jag har mer minnen med än Erik. Vi har känt varandra sedan vi föddes, och vi har hunnit med ett antal utomlandsresor, oräknerliga kvällar med våra familjer och vi har alltid nära till skratt. Erik skulle inte göra en fluga förnär. Jag inspireras så otroligt mycket av honom! Han är världens snällast människa, han är så ambitiös, duktig i skolan och inte minst på fotboll.

Erik är som min lillebror. Och herregud vad jag kommer sakna ihjäl mig om du får stipendiumet och åker iväg till Florida. Jag kommer dö av längtan efter min bästa vän. Samtidigt så finns det ingen människa i världen som är mer värd att få åka iväg på ett liknande äventyr!

Erik, om du läser detta. Så vill jag att du ska veta att du är den bästa vän man kan ha!

Kommentarer

Bikta dig

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress?

Din hemsida eller blogg?

Då var det bara att skriva

Trackback


IMPULSIVEE.WEBBLOGG.SE



    KATEGORIER

    GAMMALT

    2007
RSS 2.0