saknaden är stor



två veckor utan dig. det känns ensamt. men imorgon
är jag i din famn igen. så ofattbart underbart.
jag älskar dig <3
din din din emma.

Gratis generationen

Jag har hittat den bästa gratissidan EVER! Du behöver endast göra ett uppdrag samt värva nya medlemmar. inte svårt alls! bli medlem och få chansen att vinna presentkort, playstation, digitalkamera, LCD TV och mkt annat! Smidigt. och helt gratis -> HÄR!

ekg

var på hjärtundersökning idag. har ju trott att jag haft hjärtproblem av någon konstig anledning. well, det började med att jag fick berättade vad jag hade upplevt och hur det hade kännts, var det hade kännts osv. sen kollade läkaren mina reflexer, ögonrörelser och lyssnade på hjärtat. det gick bra och ingenting verkade än så länge fel.

sen skulle jag ta ett ekg test. vilket jag tyckte var lite läskigt, men det gick bra. ingenting som verkade vara fel. jag hade berättat om mitt höga blodvärde, så sköterskan tig ett Hb test och den här gången var det inget fel på mitt blod. yes!

känns skönt att ha fått några förklaringar till varför allt vart som det vart. och känns skönt att det är bara att sporta på och att mitt hjärta är friskt! nu behöver jag inte oroa mig mer och jag är så LYCKLIG!

herman

tänkte infoga en bild på snygg-herman och het-emma.
nån kanske vill veta hur han ser ut, vad vet jag? :)

doggman

cs oskuld

blev av med min cs-oskuld idag :) spöade älskling så att han såg stjärnor.

bangbang

dubbel mot sudret

blev tyvärr "bara" 2 poäng. men riktigt bra kämpainsatser båda matcherna båda dagarna. med lite mer av lördagens flyt idag hade vi kunnat ha med oss 4 poäng efter den här helgen.

Lör: Gimo - Sudret -> 6-4
Mål, Gimo.
Julia Johansson
Julia Johansson
Elina Jansson
Julia Johansson
Julia Johansson
Andrea Cordoba

Sön: Gimo - Sudret -> 1-3
Mål, Gimo:
Sara Fogelin

nästa tar vi nyköping :)

Iris

underbar låt, soundtrack till en underbar film. som jag vill se. nu!


om mig

kom på en sak som så många kanske inte vet om mig. jag fullkomligt avgudar att skriva. det spelar ingen roll vad jag skriver! skolarbeten, berättelser, dikter, känslor. det finns ingenting bättre än att få skriva av sig sina känslor. jag har haft några relativt tuffa år bakom mig, och jag vet inte hur många hatbrev jag suttit och skrivit i timmar som jag sedan har spolat ner i toaletten eller stoppat ner i någon brunn ute på gatan. det är mitt sätt att fly från verkligheten. 

 

writing






















nyårslöfte mitt i oktober

erik, alva och linda kanske kommer ihåg nyårsafton när jag sa: nu ska jag inte dricka läsk på hela året! jag har faktiskt hållt det, helt otroligt, när höll jag ett nyårslöfte sist? måste vart när man var 10 och lovade att göra 10 mål på fotbollen,

jag har testat många nyårslöften, bla. att äta en frukt om dagen hela året (höll i två veckor, eftersom jag inte gillar frukt, så jätte mycket iallafall) men det här nyårslöftet, det här med läsk, det har jag hållit. jag har druckit redbull, men jag räknar inte det som läsk, det är energidryck, något petra och colin aldrig kan inse, läsk, det är fanta, cola, sprite, hallonsoda, sockerdricka you name it.

och igår införde jag ett nytt löfte som jag kallar "14e oktober löfte", jag ska inte äta choklad fören colin fyller 18 (26 december 2008) OMG! hur ska jag klara det! känner redan nu suget efter oboy, herrejävlar. nu har jag fått något att bita i, men jag tänker aldrig bryta ett 14e oktober löfte. så nu järnpiller!


jag är kär

dig ska jag älska, alla kategorier, varje dag, alla dagar.

kapillärprover

fick testa att ta kapillärprover idag i skolan. vi ska fortsätta nästa gång, idag fick vi ta reda på kompisens blodvärde. det var kul att sticka någon riktig människa (mahaha..) karin stack mig först, jag hade 175 vilket är vääääldigt högt då gränsen ligger på 115-151 för tjejer(!). agneta blev lite orolig och testade ta ett prov med skolsköterskans stickor, då fick jag 158 vilket fortfarande är för högt, men mycket lägre! 

sen skulle jag sticka karin, det var roligt, karin blödde som en kossa, men jag var trevlig undersköterska och sa att allt skulle bli bra och satte på ett plåster! karin stod iallafall för dagens kommentar.

Karin: "det här går bra ska du se, du är den första som jag någonsin gjort det här på..."
Emma: "tack, det känns lugnande" 
haha. det är kul att gå OP ibland

ny kategori, och alla jublar!

nu har omvårdnadsprogrammet fått en egen kategori! (efter 1 år och 2 månader) tänkte att nån kanske är intresserad av vad som händer där, eller något. aja! det blir nog bra ska ni se :)

op nollsju

tihiiii.

"OP07 är så himla dumma i huvet, alltså jag vill bara döda dem. dem kan ingenting blablabla."
hur smart är man om man säger så då? OP07 tackar föresten för skrattet.

we'll rock on.

skönhet

älskarej<3

det är dig jag vill andas med, nu och i evighet.

då har man sett världens näst snyggaste fotbollsspelare

det är ju alltid något. va nämligen på råsunda med faster, peter, pappa och collzs <3 som verkade tagen av stundens allvar ^^

c.ronaldo

årsfesten comin up

YEEEEEESSS! nu tar vi en fotbolls årsfest när vi ändå är i farten, heja heja heja gimo!

små söta saker

att något så litet kan göra livet bättre för en stund.

fick ett meddelande från underbara matilda nyss:
"Du gör mig så glad, så fort jag tänker på dig så ser jag ditt glada leende! Jag mår inge bra när du är ledsen, du som alltid är glad. Jag gillar dig starkt gumman."

tack så mycket matilda. det betydde mycket för mig, just nu när man sitter i sin ensamhet, ingen som kan prata och förstå en. tacktacktack.

dåligt humör, piss skit

kände redan när jag vaknade att jag var på dåligt humör, jag är trött och känner mig ledsen. jag är inte ledsen jag känner mig bara deppig och allmänt nere. tjaffs och skit som jag egentligen inte orkar med, men jag tänker inte explodera sen, det jag stör mig på och tycker är jobbigt det säger jag, sån är jag. om inte det blir bra, då är nog inte jag rätt människa för dig.

hejdå


soccerseason 08

nu är det bara en enda träning kvar på fotbollen, sen väntar fotbollsfesten och en hel sässong med hockey. ska bli skönt, hela min fotbolls sässong har varit strulig med en massa förkylningar och pencillin och skit. jag läste nyss mitt omdöme av min tränare.

"Emma Johansson har fallit bort lite i år. Träningsnärvaron kunde vara betydligt bättre. Hon har spelat i alla våra tre lag i år och presterat bra i samtliga. Målskytt borta mot Vaksala i A-laget tex. Också en coming girl och det finns mycket boll här också. Vandrar runt på väldigt många olika positioner i matcherna men behärskar de flesta. Bra tillslag och stark i kroppen. Ska våga lite mer bara. Jag hoppas hon satsar ordentligt nästa år. "

så nu tänkte jag själv göra en analys av min sässong, ni behöver inte läsa, jag vill bara skriva av mig lite grann.

"min säsong har varit väldigt uppochner. det har hänt mycket i mitt liv det här året och jag har haft mycket att tänka på och att prioritera, jag har varit väldigt mycket sjuk. hela min sommar gick bort pga jobb och halsfluss, pencillinknaper och jag har aldrig riktigt blivit frisk efter min första smäll innan skolavslutningen, sitter och snorar just nu faktiskt. men visst kunde jag ha tränat, men jag tänker inte riskera att få fel på hjärtat för att jag tränar med halsont, för jag tror redan att jag har det. annars har det gått bra, på fotbollsdelen, stundvis har det gått lite knackigt men det gör det väll för alla ibland? eller? aja, jag är iallafall nöjd med min insats, men vet inte hur jag ska göra med detta nästa år, för jag känner ingen glöd alls, åker endast och spelar för att jag har ett underbart lag och kompisar i laget. funderar på att bara träna kanske, men då får jag kanske inte vara kvar i a-truppen. och då är det inte värt att spela, för då tappar jag ju hela kamratskapsgrejen. vi får se hur det blir med emma johanssons fotbollskarriär i framtiden"


jobbigt...

hade skolfoto idag, eftersom att jag aldrig (utan att överdriva) blitt bra på ett klasskort så tänkte jag att idag ska jag fan bli bra, men nej, det blev värre än någonsin och nu har jag bara ett år kvar att försöka bli bra. kan man misslyckas 13 gånger? hur lyckas man isf? nej, nästa år måste jag ju bara bli bra.

shopping med fiap

blev uppsala idag och shopping med fia. inhandlade lite prylar, faktiskt.
* underkläder (nu blir colin glad..)
* halsduk (se bilden) och vantar med gos status
* midjeskärp till fotbollsfesten på fredag

byebye!

ego-inlägg

emma-eleonora

Tänkte passa på att vara lite ego idag faktiskt, skriva lite om mig själv. men jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. vad ni vill veta. så är det något speciellt ni vill veta så kan ni ju ställa lite frågor. så ska jag svara så ärligt jag kan :)
pussis 

celine dion - i'm alive

she's alive in this song, and i'm in love with this song


älskade med karin

... ledsen colin, men jag älskade med karin idag i skolan.

satt och pratade med karin och fia p i omklädningsrummet idag, vi kom på någotvis in på samtalsämnet sex, och pratade om att det lät så grovt att säga ''knulla'', sex är väll rätt okej att säga, men jag sa att ''älska'' det låter mysigare än sex och knulla. så säger fia att älska det låter som att man gnider sig mot varandra (?) haha. så ja, jag måste erkänna att jag och karin blev lite nyfikna på det andra könet och älskade mitt framför ögonen på fia... hon ville filma egentligen, men så långt ville vi inte gå, det kan faktiskt hamna på youtube i dagens samhälle.

vi ville inte såra varken dig eller johan med det här, jag älskar dig colin. och jag ska aldrig mer göra om det där.

(sex med dig var bättre än att älska med karin)


det här inlägget blev lite skumt. haha. sorry.

ang maränger

kom hem från skolan nyss, har haft lång gympa, spelade först innebandymatch mot energi killarna innan gympan, sen spelade vi med klassen, så jag tänkte när jag kom hem att nu ska jag äta lite maränger.

så jag käkar några stycken, sen när det börjar bli nästan bara smulor kvar, då kollar jag ner i påsen om det finns någon hel kvar, då ser jag den. en stor fluga eller om det är en geting. den är vit av marängsmulor, USCH. Jag är ganska mätt nu.

inga fler maränger för mig på ett tag



IMPULSIVEE.WEBBLOGG.SE



    KATEGORIER

    GAMMALT

    2007


RSS 2.0