Mitt troligtvis sista OS inlägg

Kommer handla om både plus och minus.

Jag börjar väll med minus.. Såklart. Avståndet till USA och Canada ökar i DAM hockeyn, men ändå har Sverige tagit sig till match om brons, och den tror jag att dem vinner ikväll. Herrarna åker ur mot ett jävligt tråkigt Slovakien. Tycker att Sverige var det betydligt bättre laget och de försökte spela puck och göra mål, men jag vet ju själv hur svårt det är att möta ett lag som ställer upp med 6 spelare på mållinjen..

Tråkigt att OS är över, för det finns faktiskt ingenting härligare än att se de svenska herrarna vinna.. Och det här är ju Lidas, Foppas och Alfredssons sista OS.. Känns tråkigt.

Men plusset däremot går till det svenska skidlandslaget. De har ju varit helt underbara! Plockat medalj efter medalj, och Södergrens glädje igår vid stafettguldet är obeskrivlig, äntligen fick han sitt guld. Och det rörde mig. Sen ett stort plus/minus är ju Mats Zuccarello Aasen. Plus att det har gått så bra för MODOs superforward, minus att MODO troligtvis blir av med honom till NHL.. Boring.  

Melodifestivalen

I lördags var det första gången jag tycker att Darin var grym. Han har växt på sig och låten var hur fin som helst. Han har iochförsig "Be What U Wanna Be" som jag tycker har en underbar refräng, fast.. han sjunger ju inte refrängen där.. Jaja!

Det var faktiskt inte det jag skulle skriva om. Utan jag såg Erik Linder, och jag tänkte direkt på när han sjunger en av mina favorit låtar i Talang. Och jag tyckte att det var ett framträdande utöver det vanliga, plus att han faktiskt är så vacker och ser ut som en ängel!


Gåshud

Vilken gåshud jag har just nu! Har jublat med familjen Johansson till ett otroligt lagsamarbete, ett brons och ett guld till svenska längdpojkarna! Känns så himla härligt ju! JAG ÄR SÅ GLAD!

Anja

Onsdag - Dödskrasch
Torsdag - Bronsmedalj

Aldrig har nog sett en sån vinnarskalle. Att gå in med de blåmärken och den smärta som Anja hade, att gå in och spöa skiten ur alla åkare utom 2st, dessutom i två åk.



Efter det backhopp Anja gjorde igår, trodde väll ingen att hon överhuvudtaget skulle ställa upp igårkväll, men tji fick vi svenskar. Anja visar i sitt troligtvis sista OS att hon är en vinnarskalle, större än de flesta i vår Svenska idrottshistoria. Jag slår vad om att hon skulle vinna över alla mästarnas mästare tillsammans.





För mig finns det inget annat alternativ till ett eventuellt bragdguld. För om inte det här är bragd, vad är då bragd?

 


Inget sportlov för mig

Kommer att ha inskolning på NIVA istället, vilket helt klart är en bra anledning till att hoppa över lovet, även fast jag hade tänkt att mysa med min kära pojkvän hela vecka. Men vi kan mysa i hela vårat liv och den här chansen får man bara en gång i livet!

De ser helst att man gjort 20 inskolningspass innan sommaren, så det blir varken sport eller påsklov för mig, men jag tror att jag klarar mig ändå, förhoppningsvis! Och jag vill gärna ha alla 20 pass, så att jag kan göra ett bra jobb i sommar.

Annars då, skolan rullar på som vanligt. Imorgon ska jag och Karin till kvinnojouren i Uppsala och prata lite med dem och göra ett studiebesök, ska bli intressant, men läskigt!

Torsdag

Känner att det är dags att skriva någonting vettigt här.. men vet inte riktigt vad det skulle vara. Har varit en lugn dag idag. Har kollat på mästarnas mästare, top modell och förkväll. Och nu väntar städning av rummet. Och anmälan till högskoleprovet.

Känner att jag inte riktigt har ork till någonting. Haft en soft dag i Gävle med Karin och somnade ändå på bussen hem. Haft konstant huvudvärk, halsont och hosta nu sen i Söndags, det kan få gå över nu...

Imorgon kommer Colin med mina nya fiskar (WIE), ja, på både Colin och fiskarna såklart!

JAAA

SOMMARJOBB PÅ HJÄRNINTENSIVEN I SOMMAR!

Avdelningschefen på NIVA ringde mig nyss och berättade att hon kan erbjuda mig ett sommarvikariat, och jag blev så glad att jag nästan inte kunde prata. Så nu ska jag skicka lite dagar när jag kan komma på introduktion och så!

Jag är så glad, det känns osm att det här är början på någonting helt underbart lärorikt! Jag känner på mig att jag kommer ÄLSKA att jobba där!

Efter gymnasiet dag

Idag hade vi "Efter Gymnasiet Dag" i skolan. Vilket har gjort mig ytterligare förvirrad på vad jag vill göra i framtiden, eller inte vad jag vill göra, men vart jag vill göra det. Innan den här dagen var jag helt inställd på att jag ville plugga på Linköpings Universitet.

Men nu, när CSN har varit och pratat på skolan så tänker jag, att om jag går i Uppsala eller Gävle, så kommer mina studielån bli betydligt mindre än om jag går i Linköping. Så nu måste jag verkligen fundera. För jag vill inte stå utan skola i höst. 


NIVA!

Känns ganska så bra nu. Jag har fått en arbetsintervju på NIVA på fredag, vilket verkligen är ett steg i rätt riktning! Nu gäller det bara att hon fallar för min charm och ger mig en chans att visa vad jag går för!

Jag är SÅ glad just nu!




IMPULSIVEE.WEBBLOGG.SE



    KATEGORIER

    GAMMALT

    2007


RSS 2.0