en vanlig dag i öregrund

jobbade idag, som vanligt. men idag var det ingen vanlig dag! det startade visserligen som en helt vanlig dag, jag, sara och sanna jobbade, folk beställde, två kulor i en bägare, dem beställde ägglikör och banansplit och blåbär och allt möjligt.

men så kommer en man och beställer gammaldagsvanilj och gammaldagsnougat. jag tycker att jag känner igen honom, han är väldigt liten,både på bredden och längden. han är mörkhårig. han börjar prata engelska med sin son, sanna som ska göra hans glass kollar på mig, jag brukar nämligen få göra glassarna till de engelska herrskapen. sen så beställer han på svenska. och DÅ ser jag, att det är den jag trodde att det var. det ÄR kung-speedway han själv!

och nu tänker hela svenska folken wow tony richardsson!! Men nej! visserligen är han kung på speedway, men han är inte min kung speedway. min kung speedway är mannen som är så duktig, han har alltid varit min kung speedway. GREG HANCOCK.

För er vanliga människor kanske det inte är något speciellt,men för mig, som är uppvuxen med min pappa, farfar och min farbror på orionparken i hallstavik så är det något speciellt. speedway är skönhet. lukten av dieseln som ångar upp mot läktarna, det härliga ljudet när starten går och synen när dem susar fram runt banan.. för mig är speedway speciellt och greg hancock har varit och handlat glass på vårat glasscafé.

Kommentarer

Bikta dig

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress?

Din hemsida eller blogg?

Då var det bara att skriva

Trackback


IMPULSIVEE.WEBBLOGG.SE



    KATEGORIER

    GAMMALT

    2007
RSS 2.0