Snö m..

Hade en rätt kul diskussion i skolan, haha. Vi började prata om lekar i snön och snömurrning! Det var jag, Karin, Matilda, Steffi och Tilda som disskuterade. Och vi kom fram till att i östhammars kommun säger olika saker, jag var helt säker på att vi sa likadant, vi är ju trotsallt en liiiten kommun..

Österby-Gimo: Snömurra (det rätta uttalet..)
Östhammar-Öregrund: Snömudda
Alunda: Snömulla (mobbat... haha)

Sen frågar jag Colin från Gnesta bigcity och han säger Snömula, haha.

Så pratade vi på om det där i skolan haha. och kom fram till att snömudda låter som att man bygger en budda i snö, att snömulla rimmar på snöpulla och att snömula låter som en häst, eller möjligtvis en åsna.. Alltså, kvarstår snömurra som det bästa alternativet,

Och nu undrar vi i OP07. Hur säger DU?

Kommentarer
Postat av: Fia

snömudda ^^ ..

2008-12-01 @ 20:33:32
URL: http://borttappadclown.webblogg.se/
Postat av: Elina

snömudda

2008-12-01 @ 21:27:09
Postat av: coLIN

men VAFAAAN! Man mular någon, ska jag mula dig? <3 så säger man ju fö i hällvättää ! <3

2008-12-03 @ 02:25:47
Postat av: Sofie

Snömurra;P

2008-12-04 @ 22:11:30
URL: http://notebookbysofie.blogg.se/
Postat av: Tilda

Snömurra, självklart!

2008-12-09 @ 17:29:26

Bikta dig

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress?

Din hemsida eller blogg?

Då var det bara att skriva

Trackback


IMPULSIVEE.WEBBLOGG.SE



    KATEGORIER

    GAMMALT

    2007
RSS 2.0