kapillärprover

fick testa att ta kapillärprover idag i skolan. vi ska fortsätta nästa gång, idag fick vi ta reda på kompisens blodvärde. det var kul att sticka någon riktig människa (mahaha..) karin stack mig först, jag hade 175 vilket är vääääldigt högt då gränsen ligger på 115-151 för tjejer(!). agneta blev lite orolig och testade ta ett prov med skolsköterskans stickor, då fick jag 158 vilket fortfarande är för högt, men mycket lägre! 

sen skulle jag sticka karin, det var roligt, karin blödde som en kossa, men jag var trevlig undersköterska och sa att allt skulle bli bra och satte på ett plåster! karin stod iallafall för dagens kommentar.

Karin: "det här går bra ska du se, du är den första som jag någonsin gjort det här på..."
Emma: "tack, det känns lugnande" 
haha. det är kul att gå OP ibland

Kommentarer
Postat av: Tilda

smart karin :)

2008-12-09 @ 17:31:46

Bikta dig

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress?

Din hemsida eller blogg?

Då var det bara att skriva

Trackback


IMPULSIVEE.WEBBLOGG.SE



    KATEGORIER

    GAMMALT

    2007
RSS 2.0