Dag 001 - Om mig



Emma Eleonora Johansson. Det är mitt namn. Jag föddes den 27 September i Uppsala, men någon stadstjej är jag inte, för jag är från vackra Gimo, hehehe. Här har jag bott i hela mitt liv och bor fortfarande. Med min mamma och min pappa, som är separerade. Jag har en lillasyster också, hon bor i Örnsköldsvik.

När jag var liten var jag en glad, sprallig, skrikig och söt liten tjej. När jag växte upp var jag en blyg och kanske för snäll flicka. Jag har alltid haft mycket vänner runt mig, jag har alltid varit omtyckt, jag tror att det är ganska svårt att tycka illa om mig, det tror jag att det alltid varit.

När jag gick i skolan och främst kanske på högstadiet levde jag för idrotter av alla dess slag. Jag tränade fotboll och ishockey. Jag har spelat i Upplandslaget i ishockey och var även med i uttagningarna i fotbollen, men fotbollen var väl inte riktigt det jag brann för, och det var också den sport jag gav upp nu när tiden inte riktigt räckte till allt jag ville göra. Just nu spelar jag "bara" ishockey, i Gimo HC Dam, där jag även är stolt lagkapten. 

När jag gick i nian skaffade jag mig min första pojkvän, han hette Joacim, det höll väl en månad eller sådär. Sedan dess har jag inte varit singel mer än någon månad, då den ena avlöste den andra och så vidare. För två veckor sedan blev jag lämnad av min första riktiga kärlek, efter 2,5 underbara år tillsammans. Så nu får jag väl leva singellivet antar jag! 

I gymnasiet gick jag omvårdnadsprogrammet, så jag är utbildad undersköterska, med ambitioner på att bli ambulanssjuksköterska, därför har jag precis börjat på sjuksköterskeutbildningen på Uppsala Universitet. Det går jättebra och jag trivs som fisken i vattnet!

Det är svårt att skriva om sig själv när man inte vet vad man ska skriva om, men kan avsluta med att skriva lite om hur jag är idag. Jag är en kärleksfull, uppskattande tjej. Jag är för det mesta glad och energisk, ibland kan jag vara tyst och blyg, ofta i sammanhang där jag inte känner alla, då checkar jag läget innan jag öppnar munnen. Jag har ständigt en låt på hjärnan, sjunger den relativt ofta (dock inte vackert). Jag är helt enkelt en bra och lojal tjej!  

Kommentarer

Bikta dig

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress?

Din hemsida eller blogg?

Då var det bara att skriva

Trackback


IMPULSIVEE.WEBBLOGG.SE



    KATEGORIER

    GAMMALT

    2007
RSS 2.0