Julafton 2010

Då var den över då. Den vart super. Började dagen med norska julkalendern och frukost framför TVn med Julia och Pappa, efter det begav vi oss till Skoby för julmat. Spelade ett spel med kusinerna som handlade om paddor, väldigt trevligt, bara det att jag inte vann. Sen kom tomten och efter det for jag och Julia tillbaka till Gimo för att umgås med andra halvan av släkten, trevligt som alltid.



Hampus och Jakob!



Julia och Herman glassade.

Jag har fått krama av mig på min kusin Eric. Vi spelade fia med hutt, med julmust. Markus förlorade båda gångerna och fick göra hemska saker och jag skrattade så jag grät. Nu är jag hemma på stenhusgatan hos mamma, sitter framför datorn och tar igen mig efter dagens händelser. Eric var så go idag. Ska berätta varför.

För några veckor sen träffade jag honom i Gränbyhallen och han fick lov att krama mig inför hela laget, så jag var ju såklart tvungen att prata om det idag.

Emma: "Var det lite pinsamt att krama mig inför hela laget?"
Eric: "Nej Emma. Jag var stolt."

Det var nog den finaste komplimang jag någonsin fått.

 

För första gången i mitt liv har jag sett en tomte ta av sig masken!
Tillome innan julklappsöppningen! Haha!



En vanlig syn under kvällen, en av Markus många huttar.



Lesen hest fick springa barfota i snön



Kallt kallt kallt.



Avslutar med en bild på Julia och Eric (med C, för stavar man med K är man som lill-Erik i Bert, som Eric sa när han var liten, haha!)


Kommentarer

Bikta dig

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress?

Din hemsida eller blogg?

Då var det bara att skriva

Trackback


IMPULSIVEE.WEBBLOGG.SE



    KATEGORIER

    GAMMALT

    2007
RSS 2.0