konsten att läsa

finns det något bättre än att sätta sig i fönstret och läsa en sjukt bra bok? skulle inte tro det.. satte mig iallafall nyss och läste boken som vi måste läsa på svenskan. läste 14 kapitel.. säger ganska mycket! ändå från tio till nu! jisses, den var verkligen bra så kände att jag måste rekomendera den till er alla! Dyk i av kate cann. läs den, du kommer inte att ångra dig!

har match snart igen föresten, första serie matchen med B-laget, mot TöFF's A-lag. Spännande.. Håll tummarna!

gimo - ekeby

censurerar resultatet. faktiskt, sorry. men ja, vill inte snacka om det bara. haha. vi gjorde en okej match, lite lamt och fjuttigt. men men, jaja. mosade iallafall karin, efter frispark hon blev nog lite paff. sprang o skrattade åt varandra, hon stog imål ändå, det var kul när hon sparkade ut bollen utanför kortlinjen för att hon blev rädd för en löpande emma hon fick emot sig, haha.
Karin:"Blev lite rädd"
Emma:"Jävla FEGIS!"
(tänk om jag hade fått kort..)

inför gimo - ekeby

idag är det så att årets matchäger rum, Gimo:U mot Ekeby:B fyfan så himla kul. skulle egentligen inte få vara med, men eftersom karin skulle spela ute så frågade jag o bosse om vi fick vara med och ja det fick vi. så nu sitter jag o taggar igång för att mosa karin! haha, ska bli så jävla kul, sitter här och längtar.

skriver mer sen om matchen!

för att nämna några ord om förra  helgens matcher som jag lovade så åkte vi på däng av östhammar, trots att vi var det bättre laget i ungefär 80 minuter. men det räckte inte, blev 2-1 till öst. vårat mål gjordes av mig, på volly efter frispark, det var sässongen första mål för min del (troligtvis det sista också.. haha) sen så var det a-match mot sunnersta efteråt, vilken vi vann med 7-1 eller liknande, såg väldigt bra ut, fick spela sista 15 ungefär.

Gotta go LADDA! ciao bello

jobbigt...

kul när mamma ringer en timma innan man ska åka till sthlm och kolla på drömmatchen hammarby - elfsborg och säger att man inte får åka. mamma, jag har aldrig varit så sjukt besviken på någon som jag är på dig nu. tack.

inför söndagens bravader

Jahaja, då var det dags, sitter här och laddar till två härliga matcher, ska bli skönt att springa av sig lite överskottsenergi! blir först  hemma mot östhammar a, klockan tolv med b-laget, sen direkt efter blir det bänk i a-laget mot sunnersta,  ska bli en härlig dag och vi får väll hoppas på två vinster och välspelade matcher..!

Skriver lite om matcherna senare :)


friluftsdag

friluftsdag med klassen och OP treorna igår! var väll ganska så mycket toppen, jämfört med vad jag i förväg trodde att det skulle bli. vi tog bussen till stan, jag satt bredvid sofie, en riktigt trevlig prick det! haha. sen när vi kom fram gick vi till universitetet och fick kika in i deras aula och i ett klassrum och lite sånt, så fikade vi på deras mysiga fik!

vi gick förbi carolina rediviva, kollade på den  historiska silverbibeln, som tydligen hade blivit stulen men återfunnen.

image107

här har vi oss, OP07,  lagom glada!

sen så gick vi in till Domkyrkan, Sofie fotograferade Gustav Vasa (eller iaf hans grav..) sen så fick vi gå och shoppa. det var väll en nice dag eftersom att vi gick och käkade på rififi sen, blev bjudna av skolan, mys. sen så tog vi bussen hem och satt och snackade lite med Jennifer, Sofie, Booze, Juppe och Linda W. Trevlig dag med trevligt folk! Puss.

värkande hjärta

image95


saknar dig så att det gör ont







du är min bästavän, tack för allt,

teambuilding

Vad stod på Emma Johanssons schema såhär en vanlig lördag mitt i april? Jo! Teambuilding med fotbollen.


Jag fick äran att vara lagkapten för mitt otroligt grymma lag. Ewe, Linda, Amanda I, Bosse, Moa och Frida. Visserligen så kom vi sist, men skitsamma, kul hade vi iallafall, det är ju det som räknas.! Och som Linda säger "Man ska antingen komma sist eller först" Vi valde sist, som alla grymma gör..

Grenarna var: prickskytte med luftgevär, flytta läskbackar, skjuta gelehallon genom näsan, bygga ihop kinderägg med förbundna ögon och jucka fram en vattenballong med hjälp av en frukostkorv dinglande i ett snöre, jag anser mig själv som näst bäst på den grenen (efter rosie..) men hon har ju några fler år på nacken.. skämt åtsido, haha. det var en kul dag som jag gärna gör om! laddar upp lite bilder sen :) 

kulturdag

idag var det kultur dag på mitt kära bruks, de var nog precis exakt vad jag behövde. först kom kung henry och hade lite underhållning, han var riktigt bra, blev riktigt imponerad..! Efter det så var det rast en stund, sen skulle vi ettor kolla på en del av ''ett öga rött'' eller gå tipsrunda. men jag, jennifer, karin och carro blev så imponerade av kung henry att vi kollade en gång till, hehe.

vi gick ner till ladan där jonas hassen khemiri pratade om sin bok "ett öga rött", han var härlig han också! ojoj, som alla skrattade åt hans knasiga historier och när han lekte med orden och berättade om hotbrev han fått (låter inte bra, jag vet, men det var skämtsamt) haha. 

gud, tack! jag behövde det här

 
image94

här har vi honom, vår nya idol Kung Henry!
gå gärna in på youtube o sök efter honom, riktigt super bra

kan inte, vill inte

det kan inte vara sant det kan inte vara sant det kan inte vara sant det kan inte vara sant det kan inte vara sant.


- jo emma, det är sant. kommer alltid vara sant


shit, hoppas att allt blir sig likt och jag hoppas av hela mitt hjärta att jag fixar det här, men det gör jag ju alltid! jag är ju stark! stark som fan!! med eller utan, bredvid eller utanför. iochmed allt som har hänt det här senaste året, så är detta en sak som går över, det sägs att tiden läker sår, men ärren förblir. kommer dem alltid göra. dem försvinner aldrig.

alla vägar har sitt pris

lars winnerbäck

och en trappa ner fanns synder, sex och sprit, men deras lagar förbjöd dem att gå dit. så där satt dem nu och tuggade sin oblat. och dem lyssna på en fest från källaren. alla miljarder som kom till djävulen, aa där fanns plats för många fler. så jag sa till john blund: ta med mig ner!

välkommen hit min vän, välkommen hit till djävulen, alla vägar har sitt pris, så välkommen till världens coolaste paradis!

och där inne var det fest med mat och vin. och där fanns alkohol o nikotin o amfetamin o nitroglycerin o jelatin o heroin o limosin o kokain o nylsfarin o violin o medicin o ren bensin o inget var förbjudet enligt dem! o några slog varann o rökte hasch, och några söp sin lever till en gulasch. aa, dem festade tills blodet lyste rött! men vad gör det när faktiskt alla redan dött?!?!

känns bra

image93

pelini

image92elina jansson, the one and only, har skaffat  blogg!
http://elinajansson.wordpress.com
 
passar  på att tillägna en bild åt min käresta      

 

droger

hade en föreläsning om droger idag i skolan, det var en tjej som kom och berättade om det beroende hon har haft, som hon nu tagit sig ur. och det var tamejfan den intressantaste och bästa föreläsning jag någonsin lyssnat på! All cred till henne!

bara jag

image91

björn g

publiken heter elin, and i wanna do elin!

om han ändå sagt emma..

image92 

i'm in love

hur kan man inte älska?

image91





Gissa om Emma Johansson
blev glad när denna vackra tröja äntligen fanns där i hennes ägo?


jomenvisst, sprittsprångande lycklig, (även om detta inte syns så väl på bilden..)






heja heja heja bajen

då kör vi

tyckte att det var dags att köra igång en fotbolls-kategori,

med tanke på att fotbollen startat på allvar och serien snart drar igång!




välkommen kära kategori!

äntligen

äntligen äntligen äntligen har vi fått dator hos mamma, som jag väntat som jag längtat! nu är det bara att blogga vidare med andra ord, känns otroligt bra faktiskt. man har liksom saknat det!
kan väll kanske nämna några få ord om min dag, kort dag idag, som varje torsdag, började klockan kvartövertio med engelska och slutade efter det. nu sitter jag här, har inte så värst mycket att göra, lite jobbigt när ingen annan har slutat, det finns liksom ingen som man kan umgås med, hehe.

jobbigt...

HUNGERHUNGERHUNGER!

finns ingen mat i kylen, damn..




IMPULSIVEE.WEBBLOGG.SE



    KATEGORIER

    GAMMALT

    2007


RSS 2.0