Diss diss diss

JAG HATAAAAAR JERRY SPRINGER SHOW!

Och ändå stannar jag i min kanal bläddring när jag ser det, jag vet inte varför. Och jag kan inte sluta undra, om det där programmet är fejk? Eller om man är sådär dum i USA?!

Och nu när jag googlar och läser på wikipedia, så började programmet sändas exakt 7 dagar innan jag födddes. 20 September 1991. Pain och plåga.

Ni som inte sett det.. Se det inte.


Avril Lavigne

Sitter och lyssnar på Avril på youtube, och det slog mig. Är inte Avril Lavigne gudomligt söt? Tänker bara därför göra en Avril ikväll i Almo och platta håret!


Dagens, 29/6



Har ritat mig en egen superhjälte! Nice huh?

Gräsö

Hade en rolig två dagars på Gräsö i helgen med kusiner och släkt, hade det så himla skönt, och det var välbehövligt. Nu funderar jag på att sätta mig ute på altanen och sola och rita lite, men vi får se vad jag hittar på. Här kommer lite bilder från helgen på Gräsö







 


Vattholma - Gimo UK

Vinst med 2-1! Så jävla härligt att få vinna i solen, borta, när vi spelar så himla dåligt, haha. Tycker inte att vi tar en förtjänt vinst, men det är iallafall en vinst, vilket betyder 3 poäng och fortsatt serieledning! Fille gör två snygga mål också, och laget kämpar för glatta livet, även fast ingenting i spelet fungerar som det ska.

Men nu tar vi sommaruppehåll med fotbollen, vilket ska bli så himla skönt, nu när det är så varmt och härligt. Och samlar nya krafter till i höst när vi förhoppningsvis går upp i fyran med vårt B lag och tvåan med a-laget! Halleluja

Dagens, 28/6



Det här är en tjej som fått sitt hjärta utslitet, jag vet, det är lite grovt. Men sånt här händer ju tyvärr så många tjejer i världen, så det kändes ganska självklart att det var det hon skulle vara ledsen för.

Min lärare i nian sa: "Emma, du kämpar alltid och ritar alla uppgifter, jag vill så gärna sätta ett MVG på dig, men du har helt enkelt inte talang som de andra."

Okej, jag kanske inte är världens bästa! Men jag ska rita en teckning varje dag nu! Och jag ska fan skapa mig själv talang! That's it! Nu ska jag fortsätta på min flicka.

Min söndag

Vaknade halv tolv idag, vilket betydde att jag sov i 12 timmar inatt, och det är nog bannemig första gången i mitt liv som jag gör det! Sen har jag bara gjort som jag gjorde igår kväll också, suttit och ritat, infogar bilden i nästa inlägg.

Nu i eftermiddag har jag fotbollsmatch, den sista innan sommaruppehållet, mot Vattholma borta, känner på mig att det kommer bli en riktig oers i det här vädret, men det är bara till att göra det bästa av saken!

Hockey

Saknar hockeyn, ganska konstigt att jag får för mig det mitt i sommarvärmen. Men visst vore det kul att svalka sig i ishall under ett svettigt hockeypass, hihi!




Sverige U21

Vilka fantastiska grabbar, dem har tagit mitt, och hela svenskafolkets hjärtan. Stora applåder och de högsta busvisslingarna till er killar, ni har gjort det med hela era hjärtan och ingen är längre orolig inför Sveriges fotbollsframtid!

Som Simon Bank sa: "När Guillermo Molins slår den sista straffen i stolpen tar Sveriges EM slut, men det är ett slut som ser ut som en början. Med förlorare som är märkligt lika vinnare."

Tyckte att det var så himla bra sagt, det var länge sedan som jag kände mig så lycklig av att se på fotboll som när det 3dje målet kom, ska söka på youtube efter filmen! men nu avslutar jag med en bild.


Mr Jackson



Michel Jackson död? Rätt konstigt tycker jag. Man antar att "de riktiga" kändisarna ska leva i oändlighet, men vi måste ju tyvär inse verkligheten, döden leker bakom hörnet, för alla människor.

Tycker ändå att det blir så himla uppstorat i media, radion spelar endast hans musik. Tror att jag och Karin har hört säkert 20 låtar under en 6 timmars arbetsdag. Jag vet inte ens om jag vågar kolla på tidningen när pappa kommer hem.. Men visst han är en av de största stjärnorna vi haft på jorden, han är king of pop och bör uppmärksammas.

Så, vila i frid Michael, och poppa vidare i himlen!

Infogar också den, enligt mig, bästa låten med killen, "the way you make me feel" och med Britney också, vilket gör saken ännu grymmare.


Torsdagens outfit

Hann inte lägga in min såkallad outfit igår, skulle vara ute med några personer på jobbet, så blev klänning och ett vitt skärp, det är så varmt här att man inte vet vad man ska ta sig till!


Tävling!



Anmälde mig nyss till en fantastisk tävling hos gulliga Linda Blom, som jag skulle skrika rakt ut av lycka om jag vann! Tycker att motivet är så himla snyggt och häfftigt.  

Linnet är designat av duktiga Emma Damm, vars övriga motiv jag också tycker är helt fantastiska! Har skrivit och frågat henne om jag kan få låna lite bilder att lägga upp så att ni får se hur duktig hon är och inväntar svar :) Fick snabbt svar, vilket är bra så ni alla kan se dessa bilder!



Den här bilden blev en favorit, direkt när jag såg den! Tycker den är så himla fint ritad, om jag ändå kunde rita sådär! Ska köpa mig ett ritblock och börja träna tamejsjutton! Och det skulle vara så himla häfftigt om jag hade en s¨n bild på mig och Colin, ska någon rita en på oss så är det Emma!




Och tror inte ens jag behöver fråga vem ni tror att det här är! Är så himla imponerad av den här tjejen (Emma, inte Gynning ^^) Ni kommer nog få höra mer om henne i min blogg tror jag ;)

Ny jacka

Köpte en ny jacka på gallerian idag för 200:- vilket jag tyckte var ett bra pris! Har kollat på precis likadana jackor, som kostar uppåt femhundringen! Men den här kändes faktiskt, bättre än dem andra!


Hammarby - Sirius

I matchprogrammet stod det:

""Hemmalaget" Hammarby tar emot Sirius på Gimo IP..."

Det var en stor kväll i Gimo när mitt Hammarby avslutade sitt träningsläger här i lilla lugna Gimo ikväll, det märktes på publiksiffran som var över 1000 personer, vilket är ungefär en tredjedel av hela Gimos befolkning! Såklart var jag där! Det var faktiskt första gången jag såg mitt Hammarby spela, tyvärr utan Charlie Davis, som föresten gör en toppenmatch just nu i Confederation cup för sitt USA, och utan Emil Johansson som spelar i U21 EM. Dessa två är nämligen mina favoriter i Hammarby! yeeee...

Igår hade vi publik när vi tränade också.. Av Hammarbys Herrlag.. Jättekul.. och.. Jättpinsamt. Tur att vi iallafall leder våra serier både i 5an och 3an! Dem verkar gilla oss även fast vi inte spelar lika bra som dem, mitt Hammarby.

Avslutar med en ny Hammarby-tröja-bild.


Sommar igen

Sommaren har återigen kommit till Gimo, och jag ska säga er, att då har jag inte tid att sitta och blogga! Även fast jag var tvungen att googla bilder på blandras valpar, pappilon-chihuahua! Men nu ska jag ut igen :)

Ny header

Har gjort en ny header, men kommer att göras ändringar på den här, men ändrade storleken på bloggen så gjorde en ny header istället för att krångla med den gamla headern. Håll ut bara så kommer det bli snyggare här! För nu måste jag åka och spela serie-final mot Tierp!

Kurt Cobain

Jag är en sån här typisk text människa. Så fort jag hör en låt, lyssnar jag på texten, suger den, gillar jag inte låten.

MEN det finns en röst som får mig att glömma allt. Jag har i och med att jag mötte Colin, mött på den här helt otroliga rösten. Som gör att jag helt glömmer bort att lyssna på texten, jag blir som i trans. Jag anstränger mig, lyssnar och misslyckas. Tacka vet jag Kurt Cobain och tacka vet jag Lake of fire.

Här folket, lyssna och njut.




"I'm gonna be a superstar musician, kill myself and go out with a flame of glory"

Första dagen

.. avklarad. Känns rätt okej att vara igång igen. Hade ju praktik på mitt sommarjobb på hemtjänsten i Gimo i åtta veckor precis innan avslutningen, och nu har jag fyra veckors sommarjobb, som betald praktik.

Så nu är det jobb som gäller måndag till fredag fyra veckor framöver och fin fina pengar som säkerligen kommer att behövas :)

Marabou Sommar



Som den sanna choklad-älskare man är så var jag bara tvungen att testa den nya sorten sommar med frysta jordgubbsbitar i. Tyckte helt ärligt att de var sådär.. Gick väll i men slår inte mina andra favoriter ^^, men dem skulle jag kunna skriva en hel uppsats om, och tror faktiskt inte att någon bryr sig, så lämnar det onämnt, är det någon som är intresserad får ni kommentera det, så ska jag skriva ihop en text om det ;)

Emma just nu

Måste ju lägga in en Emma just nu när det förengångs skull är gulligt. För just nu springer jag fram och tillbaka mellan datorn och TVn, eftersom att Colin har somnat i kvällsolen, och det är bland det finaste jag har sett!



Tror att bilden säger allt, jag älskar dig!

Presenter från C

Har ju helt glömt bort att berätta om mina fina presenter jag fick av Colin på vår ett-års dag när vi var ner till Eskilstuna. Fick ju nämligen en såkallad "Orgasmatron", låter grövre än vad det är.. då det är en HÅRmassage pryl ^^ Kan ju bara säga att den har blivit populär! Men just nu är Colin så inne i sitt sova/kolla på spanien, så får ju helt enkelt utöva det själv..



Fick också en köttätande växt som jag planterat och bara vänar på att få se den slå ut och växa sig stor, lilla lilla växten, funderar på att kanske sätta ner den i terrariumet sen i September, eftersom jag iprincip bestämt mig för en liten leopardgecko.



Och såklart! Det bästa: Han bjuder mig på Johnossi på musikveckan, tjooo!

Grattis Kjell



Gratulerar Kjell Eriksson till vinsten i "Hjälp! Jag är med i en japansk TV-show" Själv har jag lite blandade känslor om denna helt galna, publicerings-kåta redaktör. Men det här är ett helt underbart klipp! Hoppa direkt till andra minuten!

Midsommar 2009

Nyss hemkommen från Fyrbo, sitter jag här vid datorn och skriver ett litet inlägg till er, alla söta läsare.

Min midsommar har varit helt okej. Började med att vi åkte till farmor och farfar och lämnade Herman och fikade, för att sen åka hem och duscha och göra sig iordning till ljudet utav Johnossi och en Mario-spelande pojkvän. Sen bar det av mot Fyrbo och mat åts och femkamp kördes (jag och Alva var sämst på galgen, då man skulle ha en galge mellan knäna, en i båda händerna framför sig som ett styre och en en-krona i ena ögat, gick jättebra.. noooot.)

Mitt lag vann iallfall femkampen.

Sen for Erik och Sara till öregrund, men kände för att ha en gammaldags midsommar, så jag och Colin stannade kvar och spelade Mario dueller med Alva och Julia. Och nu ska jag och Colin spela när och fjärran och sova!

Leopardgecko


Trodde väll inte att jag var mycket utav en reptil-tjej, men när vi var på parken zoo och jag såg dessa små ursöta krypisar, som inte blir större än 20cm. Blev faktiskt lite sugen på att skaffa en, jag som aldrig haft ett alldeles eget husdjur! Så Colin säger att om jag fortfarande vill ha en när jag fyller år i September så ska jag få en av honom, sötnosen. Finns i alla möjliga häfftiga färger, men tror jag vill ha en vanlig hederlig som den över.. Googla på leopardgecko så får ni se!

 


Imorgon ska vi in till Uppsala och kolla i lite djuraffärer och så, så då får jag se hur jag känner efter dagen! Går det åt pipsvängen får ni skylla på Colin, som lurat in mig i detta ödle träsk, han vill ju själv ha en skäggagam, men de är lite stora för mig, vad jag tycker, ödlor ska vara små och gulliga!

Såååå.. Vad tycker ni?

Parken zoo

Idag har jag och Colin varit på Parken zoo och firat vår ett års dag! Wiiiie. Det var en grym dag, med grym bf och grymma djur! Looovar (igen..) att lägga upp bilder när jag kommer hem eftersom att jag glömt min D60 sladd hemma hos papi, och bilderna från Colin student kommer också upp (usch har varit så slarvig, hoppas ni förlåter mig!)

Min kusin <3

Idag yller min äldsta sötboll 13 år och blir tonåring! Hälsar honom grattis här eftersom han vägrar svara i mobilen! Puss och kram Eric!


Sagan om Ella och Iris



Det här är Colins familjs lilla gullpulver Ella, hon är ny i huset eftersom att hon har problem med sina ögon och de andra hundarna i hennes andra familj mobbade ut henne och var elaka har då Colin och c/o i princip tagit över henne. Hon ser ju helt oskyldig ut, men hon har en mörk hemlighet (eller något.. allt för spänningen)

Hon älskar att jaga familjens katter Iris och Flisan. Vilket de tycker ungefär såhär mycket om:



De gömmer sig och Colin letar upp dem och låter ungefär såhär: "Ella! Ella! Vad är det här då? Katter!". Ella blir tokig och skäller och gnäller. Sen skrämmer Colin katten och Ella jagar dem och Colin dör av skratt!

En vanlig dag med Colin.

Bilder från igår

Kommer några bilder från Colins kamera nu, resterande från min kommer imorgon eller måndag! Promise







Kommer som sagt flera senare!

Studentklar

Har fixat håreet, har sminkat mig. Nu återstår bara på med klänningen och åka till Södertälje.

Colin var så himla snygg imorse när han åkte, aldrig har jag sett en stiligare karl må jag säga, tyvärr blir det inga bilder förens jag kommer hem eftersom jag glömde sladden till kameran och till mobilen. Måste bara säga som jag sa till Colin imorse, i eftermiddag kommer jag vara världens stoltaste flickvän.

Peace,

Dagens planer

Goddag! Har nyss ätit frukost framför Colins dator och läst igenom lite bloggar, tänkte uppdatera lite också när jag ändå är igång.

Dagen kommer nog bli späckad tror jag, måste verkligen skriva klart min APU uppgift, men funderar på om jag ska göra mig iordning först så att jag är klar att gå ner och möta upp herrn när han kommer hem från skolan med 12.15 tåget (en timme! jisses)

Sen ska Colin klippa sig, jag erbjöd mig att hålla honom sällskap snäll som jag är. Och när vi kommer hem måste vi städa Colins rum, imorgon är ju faktiskt studenten för honom! Skönt, önskar att jag också tog studenten nu, men har ju ett år kvar!

Nu måste jag sätta fart, återkommer :)

Tillägnad Colin



Det här kan jag och Colin skratta lääänge åt, haha

F'låt folket

Ledsen för dålig uppdatering allesammans, men har haft en underbar helg med Colin (som inte köpte cola och något gott utan dr pepper och något gott). I Lördags var vi på albrektismässan i östhammar och gick runt i solen och kollade på massa roliga saker och i söndags hade jag match i solen, vilket var bland det värsta jag gjort tror jag!

Och nu sitter jag i Gnesta, Colin är i skolan, han tar ju nämligen studenten på fredag! Tänk att min lilla pojke är så stor! Men ska kolla på ett avsnitt the hills, så skriver jag ett inlägg till om en stund :)



IMPULSIVEE.WEBBLOGG.SE



    KATEGORIER

    GAMMALT

    2007


RSS 2.0