Syskon

Ta väl hand om era syskon! Jag saknar min syster något enormt. När hon var hemma över jul så var allt så mycket roligare. Vi kunde göra de där spontana sakerna som vi brukar göra, åka iväg någonstans, brottas, kasta boll mellan varandra och skratta när Herman inte får tag på den och allt annat skoj vi brukar hitta på.

Vill bara säga till alla er som har era syskon hemma. Krama om dem rejält och visa hur mycket dem betyder för er! Min syster är den perfekta systern för mig. Om hon läser det här så ska hon veta att hon alltid kommer betyda mest i hela världen för mig.


Alla hjärtans dag

Imorgon är det två veckor till alla hjärtans dag. Varför känner man sig totalt otaggad och deprimerad när man tänker på alla hjärtans dag? Haha. Kollade igenom mina gamla blogginlägg här om dagen och såg att jag skrivit: "Otippat att man firar alla hjärtans dag ensam.. som alla andra år..".

Jag tycker att det är en dum dag. För dem som har en partner, dem borde ju få den där kärleken varje dag, och dem som dejtar, ja, dem dejtar ju iallafall. Men sånna där som mig, dem får sitta ensamma och känna sig just ensamma.

Jag tänker inte sitta ensam på alla hjärtans dag iår. Jag tänker umgås med någon fin vän som känner sig lika ensam som jag.



Förresten så vill jag ha lite vår nu, så man får lite mer energi än vad man får av denna mörka, hemska tid. Godnatt, igen.

Solsidan

Gör som resten av Sverige och bänkar mig framför TVn, kanal 4 och Solsidan. Sen är det godnatt, imorgon VFU på onkologen 7-15.30.

Lördag

Har nyligen vaknat upp från mitt nattekoma. Brukar aldrig sova 12 timmar, men inatt gjorde jag det, är så himla slut efter alla nya intryck från VFUn på onkologen i veckan. Idag ska jag och pappa städa, jippie så kul det ska bli, fast först ska vi avnjuta en hockeymatch i ishallen tror vi bestämt. Ikväll hade jag ingen aning om vad jag skulle hitta på, men såklart kommer världens bästa Erik och räddar situationen.



<3



New era

Idag var min första dag på den allra första praktiken på sjuksköterskaprogrammet, jag hade endast introduktion med en annan tjej från klassen som jag inte träffat tidigare, men det verkar bli kanon. Imorgon börjar allvaret med en kväll-dag, eller som man säger på sjukhuset: En C-A. Men onkologen verkar kanon, och det kommer bli superintressant!

Next up blir att laga mat med mamma, tror att det blir lax, mmm! Sen står hockeyträning på schemat.

Igår jobbade jag, Emma min fru och Amanda i kiosken på a lags matchen. Efter matchen kommer hela Kallhäll upp och vill köpa korv. Lite stressade vi blev. Emma skulle slänga in korvbröd i micron samtidigt som hon värmde två billys. Men hon glömmer att ta bort plastpåsen, haha. Så det börjar blixtra i micron och hon drar upp luckan och tar tag i påsen och den nästan brinner, haha. Vilken upplevelse!

Men Emma lever, likaså micron och jag! Hejdå!


I'd still catch a grenade for you


Fredag igen

Imorgon är det fredag. Då har jag praktiskt prov. På kvällen ska jag sälja biljetter i Gränbyhallen. På lördag ska jag spela biljard. På söndag ska jag stå i kiosken. På måndag börjar praktiken.

Ibland känns det som att någonting saknas, men just nu känns det som att jag är en idiot som inte kan läsa tankar och som inte hajar de tydligaste signalerna i världen. Jag hatar att vara osäker på vad andra tycker, när jag inte ens vet vad jag själv tycker. Jag hatar att jag är för smart för mitt eget bästa och att jag är så godtrogen på folk.

Sanningen svider

Ibland är sanningen för jävla rolig. Disskuterade med min vän Micke. Och fick då det här svaret när jag frågade om personen tyckte att jag var ful, eller om personen var dum i huvudet, eller om jag var det. 

Micke - säger:

Alltså, han tyckte du var ful, och helt puckad

 
Micke är världens bästa bollplank och kommer alltid att vara!

Djungelparty

Var på djungelparty hos min goda vän Emma Stark med härliga kursare igårkväll. Och det blev en minst sagt underhållande kväll med djungelparty och V-dala nation. Har inte många bilder och har inte mycket att skriva om kvällen, mer än att den var awesome! Bidrar med fler bilder när hövdinnan publicerar dem!


Knutmasso 2010

Som skuggor intog vi gatan och ladan. Vi var riktigt grymma. Jag har infogat en film där nere som visar först Linnea och sen mig, när vi dansar. Och jag undrade varför jag har träningsvärk? Det lilla man kan se av mig är iallafall väldigt svängigt och allt sånt där.. Det var iallafall en riktigt superkväll, och när Jennifer publicerat bilderna vi tog så kommer dem upp här direkt. Men så länge: Linnea intar Blue man group och en mörk dansfilm. Tjarrå!




Emma E

Om alla vore lika fantastiska som min fru, då vore livet bra gött!



Idag på matchen sitter hon men ena benet över det andra i omklädningsrummet i periodpausen. Och när jag säger "Hörru lillbögen" då var det tydligen bra roligt! Min lilla sked är den bästa sked jag vet <3

Tack



Dag 1 på kursen: Dumpad. Hela kursen: Myrornaskrig i huvudet. Idag: Godkänd på tentan.

Det trodde jag aldrig, jag är stolt över mig själv och har alltid sagt, klarar jag den här svåraste kursen på sjuksköterskeprogrammet efter detta så klarar jag fan allt. Och nu när det står ett G, jag vet inte vad jag ska säga. Fruktansvärt skönt! Nu firar jag med en tallrik vanilj yoghurt!


Bra där

Jag och pappa kollar ut genom fönstret och all snö som ligger på marken, lika hög som altanen. Vi får syn på kattspår i snön, över till grannarna.

Pappa: Den där katten måste ha haft det jobbigt att ta sig igenom all den där snön.
Emma: Ja! Var det den orangea katten?
Pappa: Jag vet inte Emma. Det syns inte på spåren..

Känslor


Remember Me

Har precis kollat färdigt på Remember Me. Vilken film. Jag är helt mållös.. Plus att Robert Pattinson som sagt är så snygg att jag smälter som en snögubbe i Sahara. Men som sagt, vilken film!!


Nyhetstorka?


Barnslig

Igår tillbringade jag dagen hos Linnea, som jobbade. När vi tog oss en lunch på caféet i gallerian valde Linnea en sallad och jag åt två pannkakor.. Det tyckte Linnea var ytterst barnsligt av mig, haha!

 

JVM

Kollar på JVM och chattar med min lillkusin Marcus. Skönt att ha någon att utbyta vettiga ord med. Haha!!



Kommenterade också min gamle vän Mickes status på facebook under matchen!


Dag 17 – Mitt favoritminne

Herregud. Ska man välja ut ett favoritminne från 19 år? Jag har många roliga minnen med olika människor.

Mitt favoritminne med ishockeyn är när lillasyster Gimo spöade storasyster Almtuna i finalen i UNT cupen, det var en känsla jag aldrig kommer känna igen. När slutsignalen tjöt så slängde jag mig på Amanda i målet och sen fick vi hela laget över oss, jag var så lycklig att jag nästan grät. Jag fick för första gången i mitt liv åka fram och höja en guld pokal i vädret!

Mitt favoritminne med min släkt är då jag, Julia och kusinerna Eric och Marcus körde volleyboll i poolen på Menorca. Marcus skjuter bollen liiite snett och jag ser i slowmotion hur den blöta äckliga bollen far mot en tjej i 20 års åldern som ligger med solglasögon och läser i en solstol. Jag ser hur den blöta bollen faller ner på hennes mage med ett riktigt plask. Haha! Sen kastade hon den mot mig och ser så himla sur ut! Jag har aldrig fått en sån mördarblick av någon nångång.. Sen vågade jag inte kolla på henne igen under hela resan.. Haha!!

Ett annat favoritminne är när Erik Johansson, jag, Julia och Alva lekte tagare i deras källare, när vi var runt tio. Erik var tagare och tagaren hade inlines på sig. Jag släckte lampan. Och hörde ett duns. När jag tände var Erik helt blodig. Haha.. Oops.

Mitt sista favoritminne jag tänker skriva om är på en hockeymatch då jag skulle starta som högerforward. Högerforwarden står ju alldeles bredvid motståndarnas vänsterforward vid start-tek. Jag hade vart och klappat om vår målis och skulle göra ett hockeystopp på min plats och drar på världens vurpa. Och ramlar då in i motståndaren och får henne över mig. Hon flög upp och jag låg kvar och kollade först på Elina, min fina center och hon pekar på mig och skrattar så högt att det ekade i huvudet, haha! Sen kollar jag upp på läktaren och ser hur alla sitter och hoppar av skratt. Jätteroligt. Plus att det var en hemmamatch. Haha!! Jag är så himla klantig. Det är iallafall den snyggaste vurpan i Gimodams världshistoria.


Gimo - Sandviken

Det blev varken vinst, förlust eller oavgjort idag mot Sandviken.

Vi började helt okej, men lite mesigt i anfallzon och låg därmed under med 2-0 efter första perioden. Inte helt rättvist kanske då skotten var lika och vi hade många bra lägen. Andra perioden var våran och vi gick ikapp till 2-2. Här ledde vi skotten med 10 eller någonting liknande. I tredje slappnar vi av lite, men jobbar fortfarande stenhårt, men Sandviken lyckas trycka in ett ledningsmål. Med 7 minuter kvar av sista perioden får en tjej i deras lag ett felskär i närkamp med Emelie, precis bredvid mig och ramlar in med huvudet före i sargen. Ambulans fick tilkallas då hon fått ont i nacke och rygg. Matchen avbröts.

Hade vi fått fortsätta spela tror jag att vi hade tryckt in en puck. För idag var vi riktigt bra. Tråkig avslutning på en rolig match.

Dag 16 – Min första kyss

Är det här jag ska berätta ingående om min första kyss? Haha. Jag kommer faktiskt bara ihåg att jag var 15 år. Så roligare än så blir inte dagens inlägg, haha.

Gameday

Sitter och laddar inför årets första ishockeymatch, Sandviken står för motståndet. Vi har mött Sandviken ett antal gånger förra året, det är alltid trevliga och roliga matcher. Jag kan behöva en rejäl genomkörare inför de kommande veckorna. Vi har nämligen fyra matcher på två veckor. Fredag Vita hästen, söndag Hanviken, onsdag Iron och söndag Tumba.

Gårdagen var mysig och rolig, vi hade spelkväll återigen, med rita&gissa, absolut överens och barn TP. Jag och Erik bildade radarpar och tog inte en enda poäng på rita&gissa. På barn TP fick vi en fråga vart man läkaren sätter stetoskopet, jag skrattade och sa lagom kaxigt att det är ju såklart där han vill lyssna, alltså typ hjärta eller lungor, men eftersom det var barn TP så valde jag och Erik att svara hjärtat. Och svaret var öronen. Lagom roligt sådär.

Vi brukar alltid utse dagens citat. Sist var det Erik som inte visste vad älskog var. Igår fick jag alla röster på mig. Adam och Erik skulle skriva 5 lagidrotter som de trodde att de skulle göra minst skada i ett landslag. Adam hade skrivit fickpingis. Och jag frågar vad det är. Och alla börjar skratta. Sen när jag googlat vad det var, så tyckte jag inte alls att det var roligt! Inte vet jag vad Adam gör.. Men enligt mig är väl "fickpingis" inte en lagidrott! Storfuskarn.

Dag 15 – Mina drömmar

Jag är ett stort fan av drömmar, jag tycker att det är viktigt att man har drömmar och någonting att sträva efter, både långsiktliga och kortsiktliga.

Mina kortsiktliga drömmar är att kämpa med skolan och spendera tid med mina vänner och att göra 2011 till det bästa året i mitt liv. Jag har ofta tillfälliga drömmar, som kanske känns lite väl privata för att skriva om här, just nu.

Långsiktliga drömmar för mig, är att jobba som sjuksköterska på ambulansen, men innan det är mina mål att jobba runt på sjukhus och samla ihop erfarenhet från alla möjliga avdelningar. Förutom ambulansen är en jobbdröm att jobba i helikoptern. Andra långsiktliga drömmar är att ha en underbar familj, bo i en mysig villa och att vara omgiven med folk jag älskar. Andra drömmar jag har är t.ex. att jag någon gång i mitt liv vill åka till Maldiverna och Mexico. Jag vill simma med delfiner, jag vill se späckhuggare i det vilda, jag vill gifta mig med någon jag kan både skratta och gråta med, jag vill se Katy Perry live med Linnea och jag vill att mina nära och kära ska må bra!


Välkommen efterlängtade 2011

Äntligen är 2011 här. Jag har längtat så mycket efter ett nytt år och en nystart.

2011 ska bli mitt år.



IMPULSIVEE.WEBBLOGG.SE



    KATEGORIER

    GAMMALT

    2007


RSS 2.0