Rätt låt vann!



Många bra låtar iår, men min favorit vann! Jag tyckte att den var supercharmig och älskar Lena!


Vad ska jag göra i höst?

Det är en relativt lycklig Emma som sitter framför datorn just nu, har nämligen precis räknat ut mitt snittbetyg och det slutade på 18,49 utan meritpoäng och med meritpoäng fick jag 20,24! Så nu håller jag tummarna för att jag ska komma in på Sjuksköterskeprogrammet i Uppsala i höst! Det måste gå vägen!

Vad händer annars liksom? Vad ska jag göra då?

Världens vackraste låt

Presenterar jag här och nu. Enligt mig är detta den vackraste låt som gjorts någonsin, den är så maffig och underbar och helt perfekt! N J U T! Bon Jovi - Bed of roses


Min helg

Min helg har bestått till mestadels av att ta det lugnt hemma hos Colin och ladda batterierna inför det som komma skall, med allt ifrån, studenten till jobb till en osäker framtid!

Har även försökt rycka upp mig från den ilska och meningslöshet jag kände i torsdags, då vi fick VG i projektarbete och med det jobb vi tre lagt ner, hade vi nog allihopa förväntat oss ett MVG och jag hade tillome räknat med det i mitt slutsnitt inför sökningen till högskolan.. Det betyder alltså att mitt snitt sänks från 18,4 till 17,9 och jag troligtvis inte kommer in på Uppsala Universitet. Känns surt, jävligt surt. 

Men nu är det bara kämpa vidare! Vi har ju trots allt bara en dag kvar innan vi är i princip lediga, alla kurser avslutas idag och det känns faktiskt skönt att få vara lite ledig innan jobbet i sommar! 

Våren är här!

Tack för en grym studentskiva Omvårdnad, Handel och Energi!



Föresten så har det varit underbart vårväder idag! Det älskar jag!

ESC

Jag tror inte att Anna Bergendahl kommer att gå till final, tvärr. Om inte hela Europa får samma feeling som man skulle ha fått under Idol, när man hörde henne för första gången.

Tyvärr hör jag när jag kollar på Inför ESC att nästan alla låtar är bättre.

Min minsting

Morbror Peter berättade för oss om vad min kusin Marcus, 10 år sa, läs och le!

Peter: Ska vi ta och träna lite på klockan Marcus?
Marcus: Äsch, den kan man ändå sen när man är stor!



Hittade bara en gammal på Julia, Marcus och Eric  Haha!


Maria Montazami

Troligtvis världens coolast brud! Jag skulle kunna kolla på henne en timma om dagen och jag skulle må så himla gott! Hon är den roligaste jag sett i svensk TV på länge! Anna Anka kan slänga sig i väggen, HÄR har vi en riktig stjärna!

Hur som helst, så ville jag bara tipsa om hennes blogg, som är lika underbar den :)

http://amelia.se/blogg/maria-montazami/

Millenium

De bästa filmerna som Sverige gjort på länge ska som bekant spelas in i en Hollywood variant. Och jag läste nyss på aftonbladet att de ska spelas in i Sverige!

Läste också om vilka som är aktuella som Lisbeth Salander/Mikael Blomqvist och det är just nu Carey Mulligan eller twilight Kristen Stewart. Själv skulle jag föredra Noomi i rollen, då jag tycker att ingen kommer kunna göra den bättre än henne. Mikael kommer kanske spelas av Brad Pitt eller George Clooney. Roligt att se den amerikanska varianten om ett X antal år!


Play dead

Den 19e Maj har OP ettorna och tvåorna en katastrofdag på räddningstjänsten/ambulansen. Där ettorna ska agera räddningstjänst och tvåorna ambulans. Det ska tydligen bli en jättekatastrof som dem ska lösa. Och GISSA vilka som ska spela skadade och döda? JAG, Karin, Nina och David. Blir feting kul ju! Vi kommer bli sminkade till olika akuta situationer och sen ska vi spela teater med dem, jag är så jävla taggad!

Hihi..



IMPULSIVEE.WEBBLOGG.SE



    KATEGORIER

    GAMMALT

    2007


RSS 2.0