Ny klänning

Nu är den beställd. Den underbara klänningen som Clara hade på sig igår på Idol! Tyckte att den var helt underbar, som resten av den outfiten, nu gäller bara att på något sätt få tag på hårsmycket, eller ett liknande, som nästan var ännu snyggare. Isåfall har jag ju en perfekt party outfit till fotbollsfesten som borde vara snart!







Föresten så är hon ju så himla söt!

Paramore

Gud så glad vår kära Sara Sjögren skulle bli om hon bara visste vad jag lyssnar på nu.. Paramore! Och vet du? Den här låten har jag nog haft på min mp3 ^^ Misery business!


Härliga barn

Jag beundrar verkligen barn skicklighet att bli bra på varje bild man knäpper. Kolla bara dessa två varianter av mina sockersöta vänner på bröllopet, och kommentera gärna vilken som är finast, alltså, orginalbilden, mer färg eller svartvit.

 

 
 

Bröllop - kyrkan




 

 

 

 

















Extraknäck

Ringde nyss hemtjänsten angående lite extraknäck nu när jag snart fyller 18. Och det lät väll positivt, de har så dåligt med vikarier, så jag kommer förhoppningsvis få jobba en hel del! Vilket betyder cash, och dubbelt så mycket ofritid.

Så nu var det gjort, som stod på mig att-göra-lista för dagen. Nu har jag bara plugga till provet, träna och dricka varm choklad med Colin såhär på 15 månaders dagen kvar :)

Onsdag

Skola till halv tolv idag, bestående av Matte C och Social Omsorg. Ska bli skönt att komma hem i tid, plugga lite Barnsjukvård, eftersom jag har skriftligt läxförhör imorgon, sen blir det nog lite Matte C om jag inte hinner klart idag, annars så ska jag nog testa lite högskoleprov på nätet.

Halv fem är det hockeyträning sen, det ska bli så roligt! På söndag har vi vår första match, en träningsmatch mot Södertälje, där vi ska gå in och överraska, de vann ju nämligen mot Västerås (Riksserien) med 5-0 ^^. 

Och ikväll kommer Colin! Det ska bli så mysigt att ha honom här igen, och att ha någon att krama om på nätterna! 
 

Thinking of you


Julia

Redigerade en bild på Julia.


Städning

Har ungefär två timmar på mig att städa rummet, wish me luck!

Högskoleprovet

Har varit lite osäker på om jag skulle göra högskoleprovet eller inte, men efter att Petra övertygat mig gång på gång hur bra det var så blir det dejt med henne 24 Oktober (iallafall på rasterna). Så jag har suttit lite nu ikväll och kollat på gamla högskoleprov, och dem är faktiskt helt omöjliga. Men det kan ju inte gå så jättedåligt när man väl sitter det, det kan jag inte tro. Jag är ju åtminstone lite smart.

Så nu återstår bara att anmäla sig till det. Och ja, jag är en riktig pluggis! Plugg föralltid! ^__^



Yes. Det här blir en lätt match!

Match

Blir match idag med min trasiga hals, men ska bara känna efter om det funkar och sådär, fast är väldigt kritisk, eftersom jag blev helt slut när jag cyklade till skolan igår. Men det är ju trots allt en viktig match, vinner vi idag räcker det med oavgjort i seriefinalen mot Tierp på min artonårs dag så vinner vi serien (5an) och går upp i 4an. Och det vore ju inte helt fel! Men nu ska jag packa och klä på mig. Dress for success. Bye!




Återigen Idol

Ursäkta, men nu måste jag lägga in min absoluta favorit i Idol. Helt ärligt så kan ingen bli bättre än såhär. Hur bra som helst, du ger mig tårar i ögonen Mariette!


Trafikteori

Har trafikteori just nu. Men har klarat alla måsten, så jag vilar mig här vid datorn, nästa lektion är Matte C så jag tror jag tänker spara min energi.. Känner mig helt utpumpmad och vill bara hem och sova egentligen. Det här är så jobbigt.

Hur ska jag klara av att räkna 50 tal Matte C om en halvtimma? :/

En trött Emma

Puuh. Har så ont i halsen så jag inte vet vart jag ska ta vägen. Vaknade tre inatt av att jag hade ont i halsen och i käken, försökte somna om till fyra, men då det inte gick så tog jag en alvedon, och jag brukar undvika det in i det sista, men imorse var det omöjligt att undvika.

Så jag slog på lite idol, som jag kollade på, sen när värken försvann var klockan kvart i sju ungefär och jag somnade i en halvtimma. Så nu är det bara halsont kvar.

Men idag är det skola som gälller, man vill verkligen inte missa någon dag, då kommer man efter i allting. Så det är bara plåga sig dit till 20 över fyra. Jippie. Men sen bär det av in till Uppsala, ska kolla på mitt kära fotbollslag som spelar FINAL i Upplandscupen idag. Så kommer väll skrika sönder min hals ännu mer.

Idol 2009

Någonting stort kommer hända iår i Idol.. Det känner jag på mig. Banne mig! Kollar på reprisen just nu på tv4play, lägger in lite klipp som jag vill kommentera eftersom :)

Men efter att bara sett ett par klipp på troligtvis de bästa. Så har jag redan gåshud. Hörs snart!

Tillägg 1: Alltså jag blir så imponerad efter första tjejen, vilken talang! För er som inte orkar med hennes eviga prat: 2:43



Tillägg 2: Jaha då tar vi nästa sökande, tyckte inte att första var så bra men den andra chansen var hur bra som hellst. Hjälp var ska det här sluta? Tid: 1:05



Tillägg 3: Skrattar bara lite lätt sådär eftersom att jag bor två mil från henne 



Tillägg 4: Den här tjejen kan verkligen sjunga, och jag älskar hesa röster!



Tillägg 5: Och såklart härliga Jon! Way to go!


Bröllop

Kommer snart bilder från bröllopet, lägger in dem på bilddagboken just nu, orkar inte sitta och lägga in här också då. Men jag lovar det kommer några favoriter in här också! Sålänge kan ni få glädjas åt en liten detaljbild från kyrkan.


Naturkunskap

Har naturkunskap första lektionen idag, tycker att det är så tråkigt. Önskar att våra naturkunskaplektioner gick till såhär, fast då skulle det faktiskt behövas lite fler killar.. Och vi har ju bara tre stycken. Hm.. Aja. Älskar verkligen den här delen i Grease 2. Så himla härlig!




IMPULSIVEE.WEBBLOGG.SE



    KATEGORIER

    GAMMALT

    2007


RSS 2.0