Snö m..

Hade en rätt kul diskussion i skolan, haha. Vi började prata om lekar i snön och snömurrning! Det var jag, Karin, Matilda, Steffi och Tilda som disskuterade. Och vi kom fram till att i östhammars kommun säger olika saker, jag var helt säker på att vi sa likadant, vi är ju trotsallt en liiiten kommun..

Österby-Gimo: Snömurra (det rätta uttalet..)
Östhammar-Öregrund: Snömudda
Alunda: Snömulla (mobbat... haha)

Sen frågar jag Colin från Gnesta bigcity och han säger Snömula, haha.

Så pratade vi på om det där i skolan haha. och kom fram till att snömudda låter som att man bygger en budda i snö, att snömulla rimmar på snöpulla och att snömula låter som en häst, eller möjligtvis en åsna.. Alltså, kvarstår snömurra som det bästa alternativet,

Och nu undrar vi i OP07. Hur säger DU?

Citat a'la Alva

HAHA, var och shoppade på gränby med syster och spenderade lite allmän kvalitets tid med henne och spenderade också lite pengar på jul/colinsbirthday/nyårs klänning. och på hemvägen möter vi alva. jag hade hört att hon ville bli obducent av min skvallrande mamma! så frågar jag henne varför just obducent..

Alva: För att det är läskigt med levande människor
Emma: Men varför är det läskigt med levande människor? Är det inte värre med döda?
Alva: Jo, men dem kan man ju inte döda...

HAHA, Lollboll!

Emma Goes Imponerad

colin got talent

Jag är väldigt imponerad av den här bilden som ingen mindre än colin tagit!
Jag tycker att den är jättevacker!

Humanism

skriver ett arbete om humanism i skolan, det är rätt svårt, men det tycker jag är roligt! jag gillar utmaningar (när man klarar dem..), finns ingenting härligare än när man lyckas med det! och det här kommer jag fixa för jag har äntligen efter några timmars försök börjat kunna förstå deras tankar! omvårdnadsprogrammet är i övrigt ganska lugnt just nu. skönt.


Colin spelar pingis

Har inte direkt tillstånd till att lägga ut den här. men det är ju trots allt min pojkvän som är den pingis spelande huvudpersonen. Här har ni honom, killar och tjejer MIN pojkvän! Varning för våldsamma scener.



I'm the guitarhero

Boyfriend har lärt mig spela guitarhero, för ett bra tag sen, men bättre sent än aldrig! Jag klarade efter lite träning en låt med endast en missad ton/not/prick, dock på den enklaste men ändå! och fick beröm av sandra att jag var jätteduktig och colin säger att jag var bättre än när han spelade första gången.
 
nog med skryt, hittade bilden och tyckte den var rätt kul. för jag håller gitarren (och lillfingret) som en riktig GUITARHERO! Haha..


emma the hero


hemskheter

okej, det här är nästintill för personligt att skriva om, men jag behöver skriva av mig och det är ju inte så många som läser det här tror jag så nu börjar jag.

i söndagskväll efter alla hockeybravader som ni kanske läst om, när vi kommer hem, går jag in som vanligt, jättetrött efter allt som varit. borstar tänderna. går in på mitt rum och letar efter finnmedlet. kollar chockat på golvet. något är fel. det ligger massa hårspännen på golvet, jag som städade innan jag åkte.. det ligger en kam längre bort? och en rakhyvel och plastfigurer på golvet? dem har ju legat i en låda..

jag ropar på julia: "julia har du vart inne på mitt rum?" det har hon inte. jag säger till pappa att någon har vart på mitt rum. jag kollar neråt i hyllan och ser att alla mina smyckelådor är tomma. får panik. "NÅGON HAR VART PÅ MITT RUM!" pappa märker jord på golvet i vardagsrummet, jag ringer mamma och säger att mina smycken är borta. pappa kollar dörrarna. här är det uppbrytet emma..

pappa ringer polisen, hon kommer nästan direkt. men kan inte hitta några direkta spår. det ända dem kan göra är att ta ditt en expert imorgon.

just nu känns det väll rätt okej, men det går i vågor. det som är jobbigast är tanken på att någon vart och rotat igenom alla mina saker, att jag förlorat alla mina gamla bardoms smycken. mina föräldrars gamla förlovningsringar, som jag lovade att beskydda med mitt liv. allt är borta. bör kanske tillägga att de "bara" snodde alla mina smycken, vilket var uppåt 10 000:- känns rätt surt...

och tack colin, familj och vänner för ert stöd, det betyder mycket <3 och jag älskar er!

kärleks nostalgi

bjuder på en romantisk härlig berättelse. när jag åkte hem till colin för första gången och stod bredvid honom på sthlm c, på väg till södertälje, så ristade han in EMMA <3 i gummit mellan kaklet på perrongen. och i fredags när vi skulle till gnesta igen, så gick vi och kikade på vår nostalgi igen. så vackert.

ni som åker där ofta kan ju leta :) jag kan ge en ledtråd: FÅGEL!

nostalgi <3

fotbollsgalan 2008

the globe

gissa vem som var där och såg zlatan bli historisk?

den första snön

det var tisdag och snön kom till lilla gimo. underbart tycker vissa, jag tycker bara att det är kallt! burrburr!

snö
bild utanför världens härligaste gymnasium: The Brux!


Mellan landning

Ooh ja, kom nyss från uttagnings grejset, gick faktiskt rätt bra, det var inte så svåra övningar, mest lättare skridsko övningar, någon passningsövning och sen lite skott, vi fick inte vara med på andra träningen eftersom att vi har match mot AIK borta idag, så nu sitter jag här och tänkte uppdatera er lite om vad som händer..

ska strax käka makaroner (stuvade om jag får bestämma), ska bli gott för jag är döhungrig! infogar en söt hockeypic för eran skull!


hockey

upplands laget

imorgon är det uttagningsträning till upplandslaget, börjar bli rejält nervös! önska mig lycka till!

Underbara Älskade

anlände hem från min älskling för en stund sen, det var en helt underbar helg, med mys och mer mys. käkade en svin god tosca muffin precis innan vi åkte mot sthlm, och på centralen åt vi på pizza hut (GOTTGOTTGOTT!)

men nu ses vi inte förens 5 december :/ känns inte så roligt men men. vi får plåga oss dem här 20 dagarna och sen träffas och njuta av varandra mer än någonsin. imorrn är det föresten emma-colin-5mån-dagen :) helt underbart, tack för att du givit mig de bästa månaderna av mitt liv älskade älskade du <3

duoja<3

Citat av David

emma-juice

Jag vet inte riktigt vad jag ska blogga om, kan ju dra ett citat från skolan idag.

Vi gjorde ren Little Anne dockorna (Hjärt Lung Räddnings dockor), så när man byter lunga (låter hemskare än det är..) så måste man ta bort ansiktet, som är av plast, haha..
David: "Fan vad ful hon är! Utan ansikte"
Emma: "Som om du skulle vara så snygg utan ansikte då!"
David: "Klart jag skulle"

Klassen skrattade, det här är mer utav ett interskämt i min klass, haha. Man måste känna mig och David och resterande delen av klassen för att förstå det här tror jag, haha.

Hej Kevin



här visar jag ett framträdande från Idol jag gillar stenhårt

go kevin!

sömnproblem

vaknade idag vid två tiden och hade en liten minneslucka sedan tidigare under kvällen, det enda jag kommer ihåg var att jag pratade med colin på kvällen men trodde väll att vi lagt på, sen kännde jag att jag låg på min mobil och tog upp den för att lägga den på sängbordet, så ser jag att  vi fortfarande pratar! trycker på röd och antar att gullet också sover, haha.

i förrgår kväll messade jag honom i sömnen, as skumt. "Eledine" skrev jag och sen något om att hon kämpade för sitt land. jag är en skum människa. 

jag älskar dig! <3

jag saknar dig älskling <3

emma <3 nikon

emma hjärta nikon

den är med mig nu <3

de efterlängtade skolfotona

emmis

hej och hå, jag älskar att jag är så himla fotogenisk.
förhoppningsvis blir jag bättre bakom kameran än framför!

Åh nej!

kom på en sak! om jag slutar med fotbollen har jag fått fotbollslår helt i onödan! åååh nej! vad sjutton ska jag ta mig till?!

Fotboll + Emma = ??

hade nyss möte med gimo dam fotboll. det var massvis med info. jag har ju varit lite less men när jag satt där, så tänkte jag att, nu jävlar ska jag satsa i år. det verkade så bra allting. så nämner stefan att de ska berätta de nya trupperna sist av allt. jag får en klump i magen av obehag.

och ja.. dem drog a-truppen och där fanns inte längre mitt namn med. det här gör mig verkligen inte sugen att spela längre. det känns värdelös, då jag har nästan alla mina vänner i a-truppen. man kan ju uttrycka det så här: "Emma Johanssons fotbollskarriär är nu ännu osäkrare.."



Hejdå vänner. Tack för alla skratt ni har givit mig.

John Bauer Sthlm Killed

hade skol sm idag, med mitt bruks från lilla gimo. men spela fotboll det kan vi! vinst med 3-2 och vidare är vi. sträck på er tjejer!

välkommen lilla vän

beställde min nikon d60 idag på elgiganten. nu är jag lycklig och vill bara ha hit min lilla skatt och bli ett fotografiskt geni! jag kan inte sitta stilla, jag har drömt om att köpa en sån så länge. efter mycket frammåt och tillbakåt (????) så hände det, jag beslöt mig, med tanken att man lever bara en gång i bakhuvet.

KOM HIT NU

Nikon D60

bli min!

vill du bli min? jag vill att du blir min. eller? vad vill jag?

push up kals.. va?!

HAHA jag tycker bara att det är så gulligt!



"grattis" alla män, den nya push up kalsongen är medialiserad (?)

nu vet vi eran hemlighet

she's back

efter ett litet uppehåll och höstlov med min pojkvän är jag tillbaka igen med massa (förhoppningsvis) roliga saker att skriva om :)



IMPULSIVEE.WEBBLOGG.SE



    KATEGORIER

    GAMMALT

    2007


RSS 2.0