Självmordsförsök

Har nyss insett hur nära döden jag var nyss, i mitt omedvetna självmordsförsök. Och smarta Emma, som alltid kan allting (nästan iallfall..) höll på att ta livet av sig, hur dum får man vara?!

Jag hade fått för mig att jag skulle träna på kontroller av bilen när jag kom hem, så gick in och pratade lite med pappa som hade slutat två, som tur var. Sen gick jag ut i garaget eftersom bilen stod inne, lämnade dörren in till huset öppen, som tur var IGEN. Och satte igång med kontroller och startade bilen och kollade bromsar och sånt tjaffs.

Sen kommer pappa in i garaget och frågar vad jag gör: "Varför slår du på och av bilen Emma? Huset är ju fullt av avgaser." Åh herregud. Inte hade jag haft en enda tanke på det? Så nu hoppas jag att Krister, vår körlärare inte läser det här, för då kommer jag aldrig få körkortet! 

Men tre saker är säkra: Ett, jag kommer aldrig mer göra om det där klantiga felet och två,  vilken kraft det är i avgaserna, jag är fortfarande lite snurrig och då är det säkert en halvtimma sedan och det är bra tur för mina nära och kära att pappa var hemma, annars hade jag nog legat där i garaget livlös när han kommit hem..

Kommentarer

Bikta dig

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress?

Din hemsida eller blogg?

Då var det bara att skriva

Trackback


IMPULSIVEE.WEBBLOGG.SE



    KATEGORIER

    GAMMALT

    2007
RSS 2.0