Gameday

Sitter och laddar inför årets första ishockeymatch, Sandviken står för motståndet. Vi har mött Sandviken ett antal gånger förra året, det är alltid trevliga och roliga matcher. Jag kan behöva en rejäl genomkörare inför de kommande veckorna. Vi har nämligen fyra matcher på två veckor. Fredag Vita hästen, söndag Hanviken, onsdag Iron och söndag Tumba.

Gårdagen var mysig och rolig, vi hade spelkväll återigen, med rita&gissa, absolut överens och barn TP. Jag och Erik bildade radarpar och tog inte en enda poäng på rita&gissa. På barn TP fick vi en fråga vart man läkaren sätter stetoskopet, jag skrattade och sa lagom kaxigt att det är ju såklart där han vill lyssna, alltså typ hjärta eller lungor, men eftersom det var barn TP så valde jag och Erik att svara hjärtat. Och svaret var öronen. Lagom roligt sådär.

Vi brukar alltid utse dagens citat. Sist var det Erik som inte visste vad älskog var. Igår fick jag alla röster på mig. Adam och Erik skulle skriva 5 lagidrotter som de trodde att de skulle göra minst skada i ett landslag. Adam hade skrivit fickpingis. Och jag frågar vad det är. Och alla börjar skratta. Sen när jag googlat vad det var, så tyckte jag inte alls att det var roligt! Inte vet jag vad Adam gör.. Men enligt mig är väl "fickpingis" inte en lagidrott! Storfuskarn.

Kommentarer

Bikta dig

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress?

Din hemsida eller blogg?

Då var det bara att skriva

Trackback


IMPULSIVEE.WEBBLOGG.SE



    KATEGORIER

    GAMMALT

    2007
RSS 2.0